W ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii. Najczęściej jeździmy do Niemiec i Francji, ale normuje się powoli także wymiana handlowa z Włochami. Towary wozimy teraz częściej do Czech i krajów Beneluksu. Liczba przejechanych kilometrów wskazuje na to, że TSL w Polsce wraca do równowagi.
Problemami z jakimi muszą mierzyć się firmy transportowe na obecnym etapie rozwoju pandemii koronawirusa w Europie to: precyzyjne planowanie tras w związku z zamknięciem niektórych granic, zapewnienie bezpiecznego otoczenia w pracy kierowcy, przestrzeganie dodatkowych wymagań w poszczególnych krajach oraz permanentne zmiany przepisów. Sprawdź bieżącą sytuację transportu w Europie.
W przypadku pracownika (zleceniobiorcy) objętego przestojem ekonomicznym pracodawca jest uprawniony:
W związku z zagrożeniem epidemicznym na polskiej granicy ograniczono ruch, ale kierowcy zawodowi zostali zwolnieni z obowiązkowej kwarantanny, nawet jeśli jadą samochodem osobowym, musza tylko mieć przy sobie wymagane dokumenty. Zmieniły się też wymogi w innych krajach.
Świadczę usługi w zakresie ewidencji czasu pracy kierowców. W ich zakres wchodzą także sczytywanie tachografów oraz kart kierowców. Jak zostanie potraktowany przez służby kontrolne fakt, że z powodu obawy o zdrowie własne oraz innych nie wykonałbym sczytania danych w ustawowych terminach.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »