Norma Euro 7 zacznie obowiązywać pod koniec 2026 r. Przy okazji jej wprowadzenia po raz pierwszy zwrócono uwagę na emisję pyłu hamulcowego. Ustalono, że większość emisji z ruchu drogowego nie jest już generowana przez spaliny, ale właśnie przez ścieranie klocków i tarcz hamulcowych oraz opon. Zmusiło to ekspertów z branży hamulcowej do podjęcia prac nad dostosowaniem produktów do nowych przepisów.
Przeczytaj także:
Bliski początek jesieni to dobry moment na rozmowę o korozji, a dokładniej o korodowaniu tarcz hamulcowych. Jeśli przyłożyliście się do wiosennego przeglądu należycie i jeśli od tamtej pory używaliście samochodu regularnie, korozja tarcz hamulcowych zapewne Wam nie grozi. Ale tych kilka kolejnych miesięcy może to szybko zmienić. Dlaczego? Czemu, mimo postępu technologicznego, samochodowe tarcze hamulcowe wciąż rdzewieją? Co jest główną przyczyną tej korozji i czy można jej jakoś zapobiec?
Od 2022 roku w UE wszystkie nowe pojazdy osobowe i dostawcze o DMC do 3,5 tony będą musiały być wyposażone w system hamowania awaryjnego. Jakie warunki będą musiały spełniać?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »