Hiszpańska federacja związków transportowych Fenadismer zgłosiła problemy w użytkowaniu inteligentnych tachografów II generacji. Urządzenia mają problemy w skomunikowaniu się z systemem nawigacji Galileo. Brak sygnału zgłaszano szczególnie w pochmurne dni oraz w trakcie jazdy ulicami z wysoką zabudową. Konieczne stało się zamontowanie anten zewnętrznych w miejsce zainstalowanych wewnątrz auta.
Przeczytaj także:
Zapraszamy do wykładu omawiającego zmiany w tachografach jakie nastąpią od 1 stycznia 2025 r. Do tego dnia wymienione będą musiały być tachografy na inteligentne II generacji - ale tylko w transporcie międzynarodowym, bez konieczności wymiany w ruchu krajowym. Omawiamy, jakie są korzyści dla kierowców i firm wynikające z nowych tachografów. Wyjaśniamy także, co z nowymi kartami do tachografów i do kiedy będą musiały być wymienione. Wskazujemy też jak wydłużenie okresu kontrolnego wpłynie na kierowców i firmy. Podczas wykładu przedstawiona będzie też kwestia instalacji tachografów w busach powyżej 2,5 t.
Pakiet mobilności przyspieszył proces wymiany tachografów na tzw. inteligentne. Taki tachograf przekazuje dane on-line, do przejeżdżającego lub zaparkowanego w pobliżu drogi radiowozu ITD. W ciągu 3 lat wszystkie ciężarówki poruszające się w ruchu międzynarodowym – niezależnie od daty ich pierwszej rejestracji – będą musiały być wyposażone w takie urządzenie. W ruchu krajowym nie będzie konieczności wymiany tachografów. Podsumowując: do 31 grudnia 2024 r. nastąpi wielka wymiana tachografów na tzw. inteligentne (w ruchu międzynarodowym).
We wszystkich nowych samochodach ciężarowych oraz autobusach od 15 czerwca 2019 roku istnieje obowiązek instalowania tachografów inteligentnych. Jedną z cech tych urządzeń jest możliwość zdalnego odczytu danych przez służby kontrolne - jest to realizowane za pomocą technologii DSRC.
Ten tryb przesyłania danych - DSRC - charakteryzuje się niewielkim zasięgiem, dlatego urządzenia odbiorcze służb kontrolnych muszą znajdować się w bliskiej odległości od sprawdzanego pojazdu.
Przepisy pakietu mobilności wprowadziły spore modyfikacje w kwestii kontroli oraz wykorzystania nowych tachografów. Wprowadzono dwie istotne zmiany:
Oznacza to, że przewidywany piętnastoletni okres - został skrócony do trzech lat. Czyli do 2024 r. kontrolerzy muszą być przygotowani do zdalnych kontroli tachografów. W związku z tym ITD wyposaża swoich inspektorów w odpowiednie narzędzia
Z artykułu dowiesz się:
Jakie dodatkowe funkcje będą miały inteligentne tachografy 2.0?
Do kiedy trzeba będzie zainstalować tachograf 2.0 w używanych już pojazdach?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »