Francuskie służby kontrolne nasiliły proceder wypychania polskich przewoźników z tamtejszego rynku. Na szczęście francuskie sądy masowo cofają nałożone mandaty.
Przeczytaj także:
Belgowie wyliczyli, że pakiet mobilność może nawet o 30 proc. zmniejszyć się udział państw Europy Środkowo-Wschodniej w kabotażach na terenie UE. Ograniczenia dotkną przewozów cross trade. Nie powinni natomiast stracić przewoźnicy realizujący przewozy tranzytowe oraz ADR. Sprawdź przewidywania, kto straci na pakiecie mobilności?
Stopniowo zwiększa się liczba kilometrów pokonywanych przez polskich przewoźników na trasach na południe Europy – na przykład w Hiszpanii natężenie ruchu wzrosło do poziomu 77 proc. w porównaniu do marca. Notuje się też wyraźny wzrost w tankowaniu paliwa w Niemczech - w maju nawet do ponad 122 proc. w stosunku do wyników z początku marca 2020 roku. Na wzmożony ruch wskazują także opłaty drogowe. Biznes transportu towarowego powoli wraca na właściwe tory.
Komisja Europejska pracuje nad utworzeniem nowego urzędu UE. Będzie to Europejski Urząd Pracy, który miałby odpowiadać za zapewnienie uczciwości i ujednolicenie rynku pracy w całej UE w tym za egzekwowanie przepisów UE dotyczących mobilności pracowników.
Polscy przewoźnicy międzynarodowi obsługują dziś 25% rynku przewozów na terenie Unii Europejskiej. Wbrew pewnym tendencjom – jakim jest choćby brak nowych kierowców - branża cały czas się rozwija. Na razie nie widać odwrotu od tego trendu.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »