Przeczytaj także:
Polska ma obecnie 16,4 proc. udziału w systemie międzynarodowego transportu drogowego na terenie Unii Europejskiej. Polacy, pracujący w branży transportowej, stanowią 11,2 proc. wszystkich zatrudnionych w TSL w krajach Wspólnoty. Francuzi pokrywają 13,3 proc. rynku pracowniczego, a Niemcy 8,8 proc. Polska zatem, obok państw członkowskich tak zwanej Starej Unii, przez ostatnie lata aktywnie tworzyła i kształtowała system przewozowy w Europie. Jednym z czynników sukcesu są kabotaże, czyli transport towarów w granicach innego państwa niż kraj przewoźnika. Polscy przedsiębiorcy stracą najwięcej po wejściu w życie pakietu mobilności, a tym samym znaczącym ograniczeniu dostępu do rynków wewnętrznych UE. Niemcy i Francja zyskają, gdyż z uwagi na wzrost kosztów prowadzenia działalności, puste przejazdy i przymusowe powroty do bazy ciężarówki na polskich tablicach rejestracyjnych nie będą stanowiły już dla niemieckich i francuskich przewoźników takiej konkurencji jak dotychczas.
Coraz więcej polskich firm wykonuje przewozy kabotażowe u naszych południowych sąsiadów. Jest to dobre wyjście, jeśli pusty samochód wraca do Polski z południa Europy. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby wykonać taki kabotaż?
Z artykułu dowiesz się:
Jakie warunki trzeba spełnić, żeby zrealizować kabotaż w Czechach i na Słowacji?
Jakie należy mieć dokumenty podczas wykonywania kabotażu?
Jakie przepisy stosować do przewozu?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »