Holandia wprowadziła obowiązek wyznaczania osoby do kontaktu na czas świadczenia usługi. Sprawdź, jakich formalności musisz dopełnić.
Na początku lipca w mediach pojawiła się informacja, że Węgry idąc w ślad za Włochami, Francją i Niemcami, ustanowiły u siebie minimalną stawkę godzinową dla pracowników delegowanych do pracy w ich kraju. Wszystko za sprawą wejścia w życie ustawy nr LXXIX z 2016 r. Jednak informacje te nie są groźne dla polskich przedsiębiorców.
Od 1 stycznia 2017 r. wszyscy pracodawcy wysyłający swoich pracowników do Francji będą musieli wypełniać w formie elektronicznej zaświadczenie o ich delegowaniu. Obowiązek ten dotyczy również firm transportowych, których pracownicy wjeżdżają na teren Francji.
Emocje wywołane wejściem w życie Loi Macron nie zdążyły jeszcze na dobre opaść, a Włochy niespodziewanie wprowadziły przepisy dotyczące minimalnej stawki godzinowej. Nowe regulacje nr 136/2016 mają zastosowanie także do przewozów kabotażowych realizowanych na terenie Włoch.
W połowie czerwca Komisja Europejska wszczęła postępowanie przeciwko Francji w sprawie przepisów dotyczących płacy minimalnej. Francuskie władze mają dwa miesiące na odpowiedź. Takie samo postępowanie toczy się obecnie przeciwko Niemcom.
Od 1 lipca 2016 r. kierowca wykonujący przewóz na terytorium Francji będzie musiał otrzymać minimalną stawkę godzinową w wysokości 9,67 euro. Jednak to nie wszystkie obowiązki, które czekają polskiego przewoźnika. Jak będziesz musiał się przygotować do zmian?
Z powodu konfliktu między firmami transportowymi działającymi na terenie UE Komisja Europejska przymierza się do poprawy obecnie obowiązujących przepisów transportowych. W planach jest nowa definicja kabotażu oraz uregulowanie płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców.
31 maja w Warszawie w Warszawie odbył się protest przewoźników przeciwko dyskryminowaniu polskich przedsiębiorców przez Francję. Od lipca 2016 w tym kraju będzie obowiązywać płaca minimalna.
Polscy kierowcy jadący do Francji będą musieli mieć zapewnione 9,61 euro za godzinę. Ponadto przewoźnik będzie miał obowiązek zweryfikować, do której klasy pracowników zakwalifikować kierowcę, żeby wypłacić mu dodatek.
Według informacji zdobytych przez ZMPD francuskie przepisy ustanawiające płacę minimalną dla kierowców wejdą w życie później, niż zapowiadano.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »