Włosi zamierzają zmienić wymogi wobec przewoźników związane z wypłacaniem kierowcom delegowanym do pracy na terenie tego państwa stawki minimalnej. Zmienią się obowiązki w zakresie dokumentacji oraz zgłaszania delegowania. Zobacz, co przewidują zmiany.
Ostatnich kilka miesięcy było bardzo trudnych dla branży transportu międzynarodowego. Kolejne kraje Unii Europejskiej zdecydowały się wprowadzić u siebie przepisy nakazujące wypłatę kierowcom delegowanym minimalnej stawkigodzinowej. Komisja Europejska planuje wprowadzenie takich przepisów we wszystkich krajach członkowskich. Wejście w życie takich regulacji bardzo odbije się na branży transportowej. Dla części przewoźników planowane zmiany mogą oznaczać konieczność zakończenia prowadzonej dotychczas działalności.
Polski przewoźnik może opłacać za kierowcę, wykonującego przewozy w Niemczech, ZUS w Polsce tylko przez 2 lata. Ten okres upłynął 1 stycznia. Niemcy mogą zażądać opłacania za kierowców niemieckich składek, również wstecznie.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »