Przy takich transportach nie ma obowiązku zawarcia dodatkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Warto jednak rozważyć taką możliwość, mając na uwadze, rozmiar planowanego przedsięwzięcia oraz dotychczasową szkodowość w przedsiębiorstwie spowodowaną ruchem pojazdów.
Z artykułu dowiesz się:
Czy OC pokryje ewentualne koszty szkód z wylanego oleju?
Czy warto wykupić ubezpieczenie od potencjalnych szkód na środowisku?
Na teren UE można wwieźć z krajów trzecich paliwo, które mieści się w standardowych zbiornikach danego pojazdu. Paliwo to musi być wykorzystane wyłącznie przez pojazd, w którym zostało przywiezione. Warunek ten nie jest spełniony, jeżeli paliwo zatankowane poza np. na Białorusi jest zlewane na bazie do zbiornika, a następnie ponownie tankowane także przez inne pojazdy, należące do tego samego przewoźnika. Sprawdź ciekawy wyrok WSA w Białymstoku.
Ministerstwo Finansów planuje wprowadzić sankcję w postaci zakazu wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego za jazdę na oleju opałowym. Zmiana przepisów ma zostać wprowadzona do K odeksu karnego skarbowego. Ma to wyeliminować zjawisko jazdy przez ciężarówki na oleju opałowym zamiast na napędowym.
Monitoring przewozów został wprowadzony ponieważ grupy przestępcze wprowadzały oleje smarowe do obrotu jako paliwa. Dzięki nowej ustawie „produkcja” smarów spadła z 29 mln ton do realnych 7 mln ton. Geolokalizacja ma jeszcze bardziej uszczelnić system. Ma być ona wdrażana „bezkosztowo” dla przedsiębiorców. Czy na pewno?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »