Przeczytaj także:
Strefa czystego transportu będzie mogła powstać w każdej gminie
Obowiązek stosowania tachografów w pojazdach oraz zespołach pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 t. do 3,5 t. zacznie obowiązywać od 1 lipca 2026 r. Natomiast nie we wszystkich takich pojazdach będzie ten obowiązek stosowany. Tachograf będzie wymagany wyłącznie w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy oraz przewozach kabotażowych.
Oznacza to, że w przewozach krajowych oraz np. w międzynarodowych przewozach na potrzeby własne - nie będzie takiej konieczności.
Z artykułu dowiesz się:
Komisja Europejska zobowiązała producentów samochodów do wprowadzenia dodatkowego wyposażenia. Chodzi o system ISA automatycznie ograniczający prędkość auta - po odczycie ograniczenia ze znaków drogowych. Od przyszłego roku ma być obowiązkowy we wszystkich nowo homologowanych autach, a od 2024 r. we wszystkich nowo sprzedawanych.
Hiszpanie ustanowili surowsze limity maksymalnej prędkości dozwolonej w terenie zabudowanym. Na drogach z jedną jezdnią i chodnikiem – jest to tylko 20 km/h. Ponadto podwyższyli kary za ich przekroczenie.
W Sejmie trwają pracę nad zmianą zasady pierwszeństwa na przejściu dla pieszych oraz zakazem tzw. „jazdy na zderzaku”. Nowelizacja ma poparcie zdecydowanej większości parlamentarnej. Wprowadza ona też stałe ograniczenie prędkości do 50 km/h w miastach niezależnie od pory dnia. Na kampanię edukacyjną, która ma wyjaśnić nowe przepisy przeznaczone zostanie 30 mln zł z funduszy unijnych.
Od wakacji miały obowiązywać 3 zmiany w przepisach drogowych – jedna dotycząca pierwszeństwa pieszych na przejściach oraz dwie związane z limitami prędkości. Jednak wygląda na to, że jeszcze na nie poczekamy.
Rząd zapowiada zmiany w Kodeksie drogowym. Pieszy będzie miał pierwszeństwo przed wejściem na pasy, prędkość w terenie zabudowanym zostanie ograniczona również w nocy, a za zbyt szybką jazdę poza terenem zabudowanym będzie można stracić uprawnienia. Zdrożeją też mandaty.
Od 29 stycznia 2019 r. na hiszpańskich drogach obowiązują nowe, niższe limity prędkości. Celem obniżenia limitów jest zmniejszenie liczby wypadków i ofiar śmiertelnych.
Od 1 lipca we Francji najwyższa dozwolona prędkość wynosi 80 km/h zamiast 90 km/h. Ale tylko na niektórych drogach.
W Danii po jazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony będą mogły poruszać się po duńskich drogach krajowych i ekspresowych z prędkością 80 km/h.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »