x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
odpowiedzialność przewoźnika
odpowiedzialność przewoźnika
Odpowiedzialność przewoźnika, gdy podwykonawca opóźnił transport
Pytanie:
Podwykonawca wykonywał na moje zlecenie przewóz w relacji SK - PL. Rozładunek był umówiony na określony termin, podwykonawca spóźnił się 4 godziny. Informacja o spóźnieniu została umieszczona w liście przewozowym CMR w polu nr 13. Czy zleceniodawca może mnie obciążyć kosztami za cały fracht? Jakie procedury powinny być zastosowane w tej sytuacji? Co wystawiamy, jeżeli występują koszty z tytułu spóźnienia - fakturę czy notę obciążeniową? Jest to pierwsza taka sytuacja w mojej firmie, proszę o wyczerpujące informacje.
20 października 2010 r.
Problemy z ładunkami
Zastosowanie prawa przewozowego w firmie transportowej
Pytanie:
Kiedy ma zastosowanie prawo przewozowe? Jestem właścicielką firmy transportowej, zajmuję się transportem międzynarodowym i spedycją.
8 października 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przyjmowanie zlecenia przewozu - co trzeba sprawdzić w dokumentacji zleceniodawcy
Pytanie:
Czy jeśli biorę zlecenie od innej firmy, muszę upewnić się, czy posiada ona licencję na działalność spedycyjną? Jakich dokumentów żądać od zleceniodawcy przed przystąpieniem do realizacji zlecenia, żeby w przyszłości nie narazić się na niepotrzebne problemy? Chodzi mi zarówno o sytuację, gdy zleceniodawca to spedytor, jak i gdy jest nim producent danego towaru, który zleca przewóz.
Przemysław Rafalski
25 czerwca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Co powinna zawierać reklamacja usług przewozowych?
Pytanie:
Jeden z moich klientów przysłał mi ostatnio pismo, w którym zgłasza zastrzeżenia do pewnego przewozu dokonanego przeze mnie na jego rzecz i żąda odszkodowania. Nie dołączył jednak żadnych dokumentów i opisał swoje roszczenia tak ogólnie, że trudno mi się zorientować, o co chodzi. Co powinienem zrobić? Ile mam czasu na udzielenie odpowiedzi?
Rafał Ratajczak
6 kwietnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Na jakie postanowienia umowy leasingu należy zwrócić szczególną uwagę?
Pytanie:
Chcemy zawszeć umowę leasingu na wzięcie samochodu dostawczego. nie zawierałem wcześniej takich umów, dlatego proszę o informacje na co powinienem zwrócić uwagę przy podpisywaniu takiej umowy? Czy mogę wpływać na treść postanowień umowy?
Damian Cyman
23 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Prawa przewoźnika w przypadku ujawnienia wad w wynajmowanym samochodzie
Pytanie:
Wynajęliśmy samochód dostawczy przystosowany do przewozu żywności (chłodnia), aby realizować nim zlecenia przewozu żywności mrożonej. Okazało się jednak, że temperatura w chłodni nie jest odpowiednia - jest jakaś usterka. Jakie w tej sytuacji przysługują nam prawa względem wynajmującego?
Damian Cyman
23 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Kiedy można wytoczyć powództwo o zwolnienie zajętego przez komornika przedmiotu?
Pytanie:
W stosunku do firmy mojego kolegi toczy się postępowanie egzekucyjne. Ze względu na jego trudna sytuację oddałem mu w użytkowanie mój samochód dostawczy aby mógł realizować usługi przewozowe, z których ma pokryć dług. Kolega poinformował komornik, że samochód nie jest jego własnością a mimo to komornik go zajął. Co mogę w takiej sytuacji zrobić?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Ujawnienie nieścisłości w liście przewozowym a osoba odpowiedzialna za pokrycie wynikających z tego kosztów transportu
Pytanie:
W czasie wykonywania przewozu, podczas kontroli ITD okazało się, że są nieścisłości pomiędzy danymi zawartymi w liście przewozowym a przewożoną przesyłka. W wyniku tego musieliśmy odstawić samochód na parking strzeżony a w tym czasie wyjaśniać z nadawcą prawidłowe dane przesyłki. Kto powinien ponieść koszty wynikłe w takiej sytuacji? Czy możemy domagać się ich zwrotu od nadawcy?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Co zrobić, gdy w trakcie przewozu towaru powstanie w nim szkoda?
Pytanie:
Podczas transportu, kierowca zatrudniony w mojej firmie zauważył, że zostały naruszone plomby transportowanego pojemnika, w wyniku czego przesyłka mogła doznać uszkodzenia. Co w takiej sytuacji należy zrobić?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Kiedy pozew musi być złożony do sądu na specjalnym formularzu?
Pytanie:
Zamierzam wnieść sprawę do sądu, gdyż firma, dla której wykonywaliśmy przewóz nie zapłaciła nam wynagrodzenia. Słyszałem, że w niektórych sprawach trzeba wnosić pozew na specjalnych formularzach. Kiedy muszę zastosować taki formularz? Co się stanie jak zamiast na formularzu napiszę pozew samodzielnie w innej formie?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Nieodebranie pisma związanego z toczącą się sprawą sądową a konsekwencje prawne takiego działania
Pytanie:
Wiem, że firma dla której wykonywaliśmy usługę przewozową chce pozwać mnie do sądu, bo według jej zdania towar w czasie przesyłki został poważnie uszkodzony. nie zgadzam się z ich zdaniem, ale nie mam czasu i środków aby się z nimi procesować. Co się w stanie w sytuacji, kiedy sąd przyśle mi pozew, który nie zostanie przeze mnie odebrany, ze względu na moją nieobecność? Czy taki pozew powinien przyjść na mój domowy czy firmowy adres?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Co zrobić gdy przesyłka, którą trzeba przewieść jest od początku uszkodzona?
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się transportem drogowym rzeczy. W czasie ostatniego zlecenia mięliśmy taką sytuację, że towar, który mieliśmy przewieść był uszkodzony, a nadawca nie zaznaczył niegdzie tej informacji. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Czy powinniśmy przyjmować taki towar?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Kiedy i do kogo należy wnieść skargę na czynności komornika
Pytanie:
Wytoczyłem w sądzie sprawę mojemu dłużnikowi, który nie zapłacił mi za wykonane dla niego przez moją firmę usługi transportowe. Sprawa na obecnym etapie jest już u komornika, który ma zacząć egzekucję. Wiem, że komornik posiada informacje o tym jakie mienie może zająć a mimo to tego nie robi. Proszę o informacje, gzie można w takiej sytuacji interweniować?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Niesporządzenie lub niedokładne sporządzenie protokołu sprawdzenia stanu przesyłki a odpowiedzialność przewoźnika
Pytanie:
W czasie załadunku towaru, zauważyliśmy, że towar ma liczne choć drobne uszkodzenia opakowań. Zwróciliśmy na to uwagę nadawcy, który jednak zbagatelizował sprawę i powiedział, że to nic wielkiego. Czy jeśli okaże się, że uszkodzenia te wpłynęły na stan towaru, to czy będziemy ponosić za to odpowiedzialność, mimo że zgłosiliśmy ten fakt nadawcy?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Odpowiedzialność przewoźnika za nieskontrolowanie zgodności stanu przesyłki z listem przewozowym
Pytanie:
W czasie ostatniej przesyłki przewożonej przez nasza firmę okazało się, że towar nie został należycie sprawdzony i były rozbieżności pomiędzy zadeklarowanym przez nadawcę stanem przesyłki a jej stanem rzeczywistym. Okazało się, że nadawca pomylił przesyłki. Kto w przypadku ewentualnej kontroli byłby odpowiedzialny jeśli okazałoby się że towar wymaga szczególnych warunków przewozu?
Proszę o informacje, co następnym razem powinniśmy zrobić, gdy stwierdzimy niezgodność przesyłki z zadeklarowanym przez nadawcę stanem?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
« pierwsza
«
1
2
3
4
»
ostatnia »
3307
3306
3107
3302
5618
5647
3297
3298
3299
3300
3296
3295
3154
3166
3029
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x