Brytyjska Agencja Rejestracji Kierowców i Pojazdów (DVSA) poinformowała, że nawet po twardym brexicie utrzyma standardy obowiązujące transportowców. Nadal obowiązywać będą ogólnoeuropejskie przepisy dotyczące: homologacji, zasad przewozu i kontroli. To wyjście po angielsku!
Niemal 1700 skontrolowanych autokarów i ponad 26 tys. kontroli innych pojazdów. Średnio co dwudziesta kontrola autokaru zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Plagą polskich dróg są przeładowane pojazdy. Wielu kierowców narusza też normy czasu jazdy i odpoczynków. Inspektorzy ujawniali również przypadki prowadzenia samochodów przez nietrzeźwych kierowców. Tak wygląda podsumowanie wakacji według GITD.
Docelowo ministerstwo spraw wewnętrznych wyposaży w kamery 100 tysięcy policjantów w całym kraju. Teraz, na początek, sprzęt ten zostanie przetestowany w kilku województwach. Których?
Nowe przepisy będą przewidywać większe wymagania dla radarów, jednak znajdą one zastosowanie tylko do nowych urządzeń dopiero wprowadzanych do użycia. Stare niedokładne radary Rapid, czy Iskra nie będą im podlegać i nadal będą używane.
Rząd przygotował zmiany w rozporządzeniu o kontroli drogowej pojazdów. Policjant lub inspektor ITD będą kontrolowali stan techniczny pojazdów na nowych zasadach. Sprawdź, co się zmieni.
Kierowcy, którzy w danym roku nie uzbierali żadnych punktów karnych, dostaną w nagrodę punkty dodatnie. Ponadto na podjęcie decyzji, czy przyjmujemy mandat, będzie 7 dni, można też będzie nagrywać całą kontrolę. Sprawdź, co dokładnie przewidują zmiany.
Do Sejmu wpłynął kolejny projekt zmian w prawie o ruchu drogowym. Czekają nas nowe zasady w zakresie przyjmowania mandatów oraz przebiegu kontroli. Kto na tym skorzysta – kierowcy czy policja?
Na A1 między Toruniem a Gdańskiem są zainstalowane kamery monitoringu. Myślisz – „Co tam, i tak nie można na ich podstawie dostać mandatu za prędkość”? No to uważaj, bo łatwo możesz wpaść w wielką pułapkę.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »