Podstawowym dokumentem związanym z przewożonym ładunkiem jest list przewozowy. Taki dokument wymagany jest podczas każdej kontroli drogowej niezależnie od charakteru odbywanego przewozu i obowiązuje zarówno w przewozach krajowych, jak też międzynarodowych, o ile oczywiście przewożony jest ładunek.
Ma on ważne znaczenie dla przewoźnika, ponieważ z reguły stanowi dokument potwierdzający zawarcie umowy przewozu, a w konsekwencji wpływa na jego określone prawa jak też obowiązki.
Przeczytaj także:
Zdaniem TSUE transport pustych kontenerów pomiędzy terminalem kontenerowym a punktem załadunku/rozładunku towarów - nie może być uznany za przewóz kabotażowy. Wcześniej niemieckie służby potraktowały taki przewóz, jako nielegalny kabotaż i nałożyły karę w wysokości ok. 8,6 tys. euro. Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczy przewozu pustych kontenerów z miejsca rozładunku/załadunku na terminal kontenerowy.
Czy wozidło może jeździć pod drogach publicznych?
Towar wystający przez otwarte drzwi w naczepie…
Jak należy oznakować kontenery pod kątem ADR?
Czy jadąc z pustym kontenerem trzeba mieć list przewozowy?
Zdarza się, że policja podczas kontroli traktuje kontenery jako ładunek i żąda wystawionego na nie listu przewozowego. Czy ma do tego prawo?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »