x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
kierowcy
kierowcy
Archiwalny
Sczytywanie karty kierowcy, która jest używana bardzo rzadko
Pytanie:
Bardzo proszę o informację na temat sczytywania kart kierowcy. Wiemy, że tachograf powinien być sczytywany co 3 miesiące, a karta kierowcy co 21 dni, czy jednak dotyczy to także sytuacji, gdy kierowca użył karty tylko raz w miesiącu? Czy wówczas również musi ona być sczytana po 21 dniach, czy można to zrobić w innym terminie?
Piotr Kowalski
22 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Diety dla kierowcy jeżdżącego na liniach regularnych do 50 km
Pytanie:
Kierowca wykonuje transport drogowy osób na linii regularnej o długości do 50 km. Wielokrotnie pokonuje trasę pomiędzy Lublinem, gdzie znajduje się siedziba firmy, a oddaloną o 26 km Łęczną, przez 10 godzin dziennie. Czy wykonuje podróż służbową? Czy należy wypłacić mu dietę?
Beata Naróg
21 lipca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Nanoszenie ręcznie dziennego odpoczynku na wykresówkę
Pytanie:
Proszę opisać, w jaki sposób kierowca powinien ręcznie nanosić odpoczynek dzienny na wykresówkę, w sytuacji gdy dziś rozpoczął pracę o godzinie 7.00 i skończył o 17.00, a następny przewóz rozpocznie jutro o 22.00? Po zakończeniu pracy musiał wyjąć wykresówkę z tachografu.
Władysław Kwiatkowski
15 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Możliwość zastąpienia zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu przez tzw. żółtą tarczkę
Pytanie:
Mam pytanie związane z odpowiedzią na pytanie dotyczące konieczności wystawiania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu przez przedsiębiorcę, który posiada pojazd o DMC do 3,5 t i zakupił oraz sporadycznie używa busa przystosowanego do przewozu 15 osób. Autor odpowiedzi, pan Łukasz Prasołek, pisze tak:
„Zaświadczenie
o nieprowadzeniu powinno zostać wystawione na druku unijnym. Znajdzie go Pan na naszym portalu w dziale Wzory dokumentów. Występuje on obecnie w dwóch wersjach (obie są uznawane przez służby kontrolne):
jedna jest przewidziana w ustawie o czasie pracy kierowców,
druga
to ten sam dokument, ale nieco zmodyfikowany w grudniu 2009 r. przez Komisję Europejską, w którym jeszcze w marcu 2010 r. prostowano błędy w tłumaczeniu.”
W odpowiedzi nie wskazano jednak, że na terenie Polski sprawę zaświadczeń reguluje ustawa o czasie pracy kierowców, która wyraźnie wskazuje, że zaświadczenie na druku unijnym należy wystawić tylko w trzech sytuacjach: urlopu wypoczynkowego, choroby lub prowadzenia pojazdu wyłączonego z przepisów rozporządzenia nr 561/2006 (WE). W pozostałych przypadkach, gdy brak wykresówek, nie ma obowiązku, aby zaświadczenie było wystawione na specjalnym elektronicznym formularzu. W dalszym ciągu może być to tzw. żółta tarcza. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
Łukasz Prasołek
8 lipca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Przerwy kierowców a nieuzasadnione postoje
Pytanie:
Pan Lankamer w swojej odpowiedzi na pytanie czytelnika podał następujący przykład:
„Kierowca wykonujący przewóz na potrzeby własne wyruszył w trasę nocą. Po 2 godzinach jazdy złapał gumę, w związku z czym przez godzinę wymieniał koło na zapasowe. Po kolejnych 2 godzinach jazdy postanowił zrobić sobie przerwę śniadaniową, która przeciągnęła się na tyle, że w dalszą drogę wyruszył dopiero po 2 godzinach. Po kolejnej godzinie jazdy dotarł do celu podróży, gdzie przez godzinę nadzorował rozładunek towaru, a następnie niezwłocznie ruszył w drogę powrotną. Po godzinie jazdy postanowił zboczyć z trasy na obiad, który jadł przez kolejną godzinę. Po posileniu się, co trwało godzinę, powrócił do bazy. A zatem pracownik był w trasie w sumie przez 12 godzin, ale tylko 9 godzin i 15 minut należy mu zaliczyć do czasu pracy. Miał w trasie 2 przerwy, w czasie których nie wykonywał pracy, tylko spożywał posiłki. Przerwy te trwały w sumie 3 godziny, ale 15 minut z nich należy zaliczyć do czasu pracy (jako przewidzianą w przepisach przerwę na posiłek). Tym samym kierowca nie przekroczył maksymalnego czasu pracy w porze nocnej, gdyż pozostałe 2 godziny 45 minut zostaną zaliczone do czasu dyżuru, niewliczanego do czasu pracy ".
Nie bardzo rozumiem, dlaczego nieuzasadnione postoje podczas pracy mam zaliczyć do dyżuru, za który należy wypłacić wynagrodzenie. Kierowca podczas prowadzenia pojazdu, np. zgodne z rozporządzeniem nr 561/2006, ma robić ściśle określone przerwy, powiedzmy - 45-minutowe, podczas gdy czas prowadzenia pojazdu w tym dniu nie przekraczał 9 godzin. Moim zdaniem do czasu dyżuru mam obowiązek zaliczyć przerwy w wymiarze określonym w przepisach, a nieuzasadnione przedłużenie postoju będzie w tym przypadku niepłatne. Gdyby kierowca wiedział, że „biesiadowanie" zostanie mu zaliczone do płatnego dyżuru, to każdy posiłek spożywałby przez co najmniej 2 godziny.
Karol Lankamer
25 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Archiwalny
Diety kierowców rozwożących towar do sklepów
Pytanie:
Dwaj moi kierowcy wykonują przewozy drogowe rzeczy. Są zatrudnieni w równoważnym systemie czasu pracy z możliwością planowania do 12 godzin pracy na dobę (transport na potrzeby własne). Jeden z nich rozwozi towar po sklepach przez 12 godzin w granicach administracyjnych miasta, drugi tak samo, ale na terenie powiatu. Czy dieta należy się każdemu z nich, czy tylko pierwszemu?
Beata Naróg
23 czerwca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Samozatrudnienie kierowców na terenie Unii
Pytanie:
Czy jest dopuszczalne samozatrudnienie kierowców w transporcie drogowym rzeczy na terenie UE?
Karolina Płaczek
8 czerwca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Świadectwo kwalifikacji i inne dokumenty kierowcy wykonującego przewóz na potrzeby własne
Pytanie:
Pracuję w firmie budowlanej, wykonuję niezarobkowy transport drogowy. Kto i na podstawie czego powinien wydać mi świadectwo kwalifikacji? Jakie dokumenty oprócz tego powinienem posiadać?
Karolina Płaczek
2 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
« pierwsza
«
1
2
»
ostatnia »
5317
3561
3109
5457
3137
3560
3195
3232
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x