Od 1 października br. z opłaty drogowej w Niemczech zwolnione są tylko pojazdy wyposażone w fabryczne instalacje. Co z przewoźnikami, którzy zamontowali instalacje, ale nie w fabryce? Mieli być oni również zwolnieni z opłaty drogowej do 2023 r! Kancelarie prawne wskazują, że maut trzeba zapłacić, ale jest szansa na odzyskanie tych pieniędzy.
Niemcy planują podwojenie wysokości większości mandatów. Najwyższe kary dotyczyć będą przekroczenia prędkości. Wyżej sankcjonowane będzie też skręcanie w prawo (w mieście) z prędkością wyższą niż marsz osoby pieszej. Uwaga też na parkowanie w miastach. Zmiany mają wejść w życie od 1 listopada 2021 r.
Od 1 stycznia 2021 r. płaca minimalna w Niemczech wzrosła do 9,50 euro za godzinę. W poprzednim roku wynosiła ona 9,35 euro. Obecna podwyżka to dopiero pierwszy z czterech kroków wzrostu wynagrodzenia minimalnego, które mają być wprowadzane co sześć miesięcy.
BAG doprecyzował treść przepisów zwalniających samochody z napędem alternatywnym z opłat drogowych za przejazd po drogach federalnych. Pamiętajmy, że zwolnienie to obowiązuje tylko do 31 grudnia 2020. Sprawdź szczegóły.
W przypadku, gdy kierowca odebrał 38 godzin odpoczynku tygodniowego, to czy traktowane jest to jak skrócony odpoczynek 24 godzinny i należy oddać 21 godzin? Czy według niemieckich służb w takim przypadku pozostanie do odebrania tylko 7 godzin?
Niemiecki rząd przyjął projekt ustawy o mycie, w którym określono nowe, wyższe stawki opłat drogowych. Jeśli w trakcie prac nad ustawą nie zostaną zmienione, firmy transportowe czeka duży wzrost kosztów.
Od początku listopada w Niemczech rozpoczęto próbną obsługę przewozów ponadgabarytowych przez firmy prywatne. Pilotażowy program w tym zakresie ma potrwać przez najbliższy rok.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »