Komisja Europejska pracuje nad tym, aby już osoby w wieku 17 lat mogły szkolić się na kierowców ciężarówek. Nie oznacza to obniżenia wieku osób uprawnionych do kierowania pojazdami ciężkimi. Chodzi tylko o zdobycie doświadczenia w prowadzeniu i zapoznanie się z zawodem – u boku doświadczonego kierowcy. Jest to program wyłącznie szkoleniowy.
Przeczytaj także:
Komisja Europejska chce dopuścić do ruchu 44-tonowe ciężarówki w całej Unii Europejskiej. Obecnie już 13 krajów unijnych zezwoliło na transport takimi pojazdami, a 10 państw dopuszcza nawet pojazdy 60-tonowe. To na razie pomysł, ale KE chce iść w kierunku: bezemisyjności transportu oraz ujednolicenia tonażu w ciężarówkach.
Jestem współwłaścicielem firmy transportowej Sp. z o.o. i prezesem zarządu. Zamierzam pracować zarówno jako dyrektor firmy, jak i jako kierowca ciężarówki. Dlatego powstaje pytanie – czy zgodnie z prawem mogę połączyć te dwa stanowiska? Na przykład czy mogę podpisać kontrakt menedżerski z firmą na stanowisko dyrektora firmy i umowę o pracę jako kierowca na pół etatu? Jeśli nie, to - czy mogę, jako prezes zarządu, podpisać ze sobą umowę o pracę na stanowisku kierowcy? Czy ta umowa o pracę ze mną przez firmę musi podpisać inny współwłaściciel firmy?
Rada Unii Europejskiej zaakceptowała wprowadzenie nowych wymagań dla samochodów. Od 2022 r. zaczną obowiązywać przepisy, zgodnie z którymi wszystkie nowe samochody wprowadzane na rynek unijny będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Nowością będą: czarne skrzynki, ograniczenie martwego pola i blokady alkoholowe.
Od 1 września 2020 r. kabiny europejskich ciężarówek będą dłuższe o maksymalnie 90 centymetrów. Jednak nie oznacza to powiększenia wnętrza auta. Wymiary przestrzeni dla kierowców pozostaną bez zmian. Wydłużone mają być przody auta w celu poprawy aerodynamiki oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. W jaki sposób?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »