Czy mając pojazd zgłoszony do licencji wspólnotowej, który przyjechał do Polski z towarem, ale uległ uszkodzeniu na terenie kraju – można do naczepy podpiąć inny ciągnik, który jest zgłoszony tylko do licencji krajowej (a nie międzynarodowej) i dokończyć przewóz w granicach naszego kraju?
Typowa umowa o pracę – także zawierana z kierowcą – musi zawierać kilka obligatoryjnych zapisów. Ich brak, nieprecyzyjność lub niedostosowanie do sytuacji faktycznej i potrzeb firmy mogą mieć poważne konsekwencje. Niekiedy nawet mogą narazić pracodawcę na nieprzewidziane koszty.
Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców ciężarówek. Podpowiadamy, o jakich przepisach muszą pamiętać kierując się do tych krajów.
Pięć tysięcy złotych netto tyle zarabiają początkujący kierowy zawodowi. Czyli tyle samo co początkujący prawnicy i informatycy. A zapotrzebowanie na kierowców będzie rosło.
Przed kupnem ciągnika siodłowego oczywiście chcesz sprawdzić w warsztacie, czy pojazd jest sprawny. Czy przejazd w tym celu do warsztatu podlega przepisom rozporządzenia nr 561/2006?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »