x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
karta urlopowa kierowcy
karta urlopowa kierowcy
Archiwalny
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu - czy w transporcie krajowym można używać "żółtej tarczki"
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową - transport krajowy. Czy jestem zobowiązana do wystawiania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu dla kierowcy na druku komputerowym, czy mogę stosować „żółte tarczki” urlopowe? Z różnych źródeł otrzymuję odmienne informacje, więc proszę o poradę.
Piotr Kowalski
25 sierpnia 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu za okres prowadzenia samochodu bez tachografu
Pytanie:
W firmie, w której pracuję, jeden z kierowców wykonuje zadania przewozowe pojazdem z tachografem analogowym oraz samochodem dostawczym, który nie jest wyposażony w tachograf. Dnia 13 czerwca prowadził pojazd z tachografem i zakończył jazdę i pracę o 17.00. W kolejnych dniach - 14 i 15 czerwca - prowadził pojazd bez tachografu. Dnia 16 czerwca od 7.30 ponownie prowadził pojazd z tachografem. Jak powinnam wystawić zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu za okres, w którym kierowca jeździł samochodem bez tachografu? Dotychczas wystawiałam je za całość okresu nieobecności, tzn. w tej sytuacji byłoby to od godz. 17.00 13 czerwca do godz. 7.30 16 czerwca i zaznaczałam na formularzu pozycję nr 17 - „Prowadził inny pojazd". Czy jest to prawidłowe?
Piotr Kowalski
15 sierpnia 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu dla kierowcy, który wcześniej pracował w innej firmie
Pytanie:
Zatrudniam kierowcę, który przez ostatnie 28 dni pracował u innego pracodawcy. Czy musi mi przedstawić wykresówki z tamtej pracy? Obowiązek przechowywania tych dokumentów ma poprzedni pracodawca - czy kierowca może żądać od niego kopii? Jak w tej sytuacji mam wypisać mu zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu?
Piotr Kowalski
26 lipca 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Czy zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu może zastąpić wniosek urlopowy?
Pytanie:
Czy formularz
zaświadczenia Komisji Europejskiej
z 14 grudnia 2009 r. z zaznaczonym na nim urlopem wypoczynkowym (poz. 15) oraz podpisami kierowcy i wystawiającego może być traktowany jako
wniosek urlopowy kierowcy
? W naszej firmie nie były wystawiane wnioski o urlop, czy to jest obowiązkiem?
Karol Lankamer
22 lipca 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Archiwalny
Możliwość zastąpienia zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu przez tzw. żółtą tarczkę
Pytanie:
Mam pytanie związane z odpowiedzią na pytanie dotyczące konieczności wystawiania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu przez przedsiębiorcę, który posiada pojazd o DMC do 3,5 t i zakupił oraz sporadycznie używa busa przystosowanego do przewozu 15 osób. Autor odpowiedzi, pan Łukasz Prasołek, pisze tak:
„Zaświadczenie
o nieprowadzeniu powinno zostać wystawione na druku unijnym. Znajdzie go Pan na naszym portalu w dziale Wzory dokumentów. Występuje on obecnie w dwóch wersjach (obie są uznawane przez służby kontrolne):
jedna jest przewidziana w ustawie o czasie pracy kierowców,
druga
to ten sam dokument, ale nieco zmodyfikowany w grudniu 2009 r. przez Komisję Europejską, w którym jeszcze w marcu 2010 r. prostowano błędy w tłumaczeniu.”
W odpowiedzi nie wskazano jednak, że na terenie Polski sprawę zaświadczeń reguluje ustawa o czasie pracy kierowców, która wyraźnie wskazuje, że zaświadczenie na druku unijnym należy wystawić tylko w trzech sytuacjach: urlopu wypoczynkowego, choroby lub prowadzenia pojazdu wyłączonego z przepisów rozporządzenia nr 561/2006 (WE). W pozostałych przypadkach, gdy brak wykresówek, nie ma obowiązku, aby zaświadczenie było wystawione na specjalnym elektronicznym formularzu. W dalszym ciągu może być to tzw. żółta tarcza. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
Łukasz Prasołek
8 lipca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Archiwalny
Samozatrudnieni kierowcy - czas pracy i zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Pytanie:
Jakim normom czasu pracy podlegają kierowcy, którzy są samozatrudnieni, oraz właściciel firmy transportowej, który sam prowadzi swój pojazd? Kto wystawia im zaświadczenie o okresach nieprowadzenia pojazdu? Chodzi o pojazd o DMC równym 40 t i przewozy na terenie Wspólnoty.
Przemysław Rafalski
21 czerwca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Archiwalny
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu dla właściciela firmy
Pytanie:
W jaki sposób mam potwierdzić okres nieprowadzenia, odpoczynku tygodniowego itd., jeśli sam jako właściciel firmy prowadzę dany pojazd o dmc 40 t na terenie UE?
Władysław Kwiatkowski
11 czerwca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu i karta kierowcy, gdy kierowca prowadzi 2 różne pojazdy
Pytanie:
Jestem przedsiębiorcą wykonującym usługi transportowe samochodem dostawczym o DMC do 3,5 t. Miesiąc temu kupiłem drugi pojazd, przystosowany do przewozu 15 osób, wyposażony w cyfrowy tachograf. Na razie używam go sporadycznie, najwyżej raz w tygodniu. Czy w tej sytuacji mogę zostawiać w tachografie swoją kartę kierowcy, gdy prowadzę ten drugi pojazd, niewyposażony w tachograf, lub mam wolny dzień? Czy za każdy dzień, kiedy nie prowadzę busa, mam wystawiać sobie zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu? Zamierzam ponadto dorywczo zatrudniać do prowadzenia tego busa innego kierowcę na podstawie umowy zlecenia. Czy wówczas będę miał obowiązek wystawiania mu zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu?
Łukasz Prasołek
31 maja 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
"Urlopówki" dla kierowców rzadko wyjeżdżających w trasę, zatrudnionych także na innym stanowisku
Pytanie:
Prowadzę firmę produkcyjną i posiadam zezwolenie na transport ciężarowy na potrzeby własne. Zatrudniam pracownika, który pracuje w magazynie, ale jeżeli jest taka potrzeba, jeździ samochodem ciężarowym z towarem do klientów. Wyjazdy te są raczej sporadyczne - mniej więcej 2 razy w tygodniu. W umowie o pracę określiłem jego stanowisko jako magazynier - kierowca. Jak w takim przypadku dokumentować jego okres pracy między wyjazdami? Czy mogę mu wypisywać tzw. urlopówki, mimo że pracuje w tym czasie w magazynie?
Łukasz Wilczkowski
7 kwietnia 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
« pierwsza
«
1
2
»
ostatnia »
3139
5460
5459
3034
5457
3706
5456
3142
5639
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x