x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
ITD
ITD
Odpowiedzialność kierowcy za wykresówki tachografu
Pytanie:
Do którego momentu kierowca odpowiada za tarczki oddane pracodawcy po upływie 28 dni roboczych (ale przed upływem 42 dni)?
Karolina Płaczek
12 października 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Przewozy regularne wykonywane przez brata i ojca właściciela firmy
Pytanie:
Firma wykonuje przewozy regularne osób. Dość często autobusy są prowadzone przez brata i ojca właściciela tej firmy. Brat i ojciec nie pozostają z właścicielem we wspólnym gospodarstwie domowym, każdy z nich mieszka osobno. Wykonują przewozy co najmniej 10 dni w miesiącu. Właściciel firmy teoretycznie nie wypłaca im świadczeń pieniężnych, tzn. nie ma na to dokumentów (płaci bez żadnych pokwitowań). Obaj kierowcy spełniają wymagania ustawy o transporcie drogowym, ale nie są związani z firmą żadną umową. Jakie sankcje grożą firmie ze strony ITD, PIP, US i ZUS?
Karolina Płaczek
24 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Wypisy z licencji dla wspólników spółki cywilnej
Pytanie:
Spółka cywilna posiada 5 samochodów. Wszyscy wspólnicy, a jest ich trzech, uzyskali licencje i zgłosili do nich te pojazdy. Ile zostanie wydanych wypisów z licencji: 5 czy 15? Jeżeli przewoźnikiem jest spółka cywilna, co wynika z dokumentu przewozowego, to jakie wypisy muszą być okazywane podczas kontroli drogowej?
Władysław Kwiatkowski
27 sierpnia 2010 r.
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Archiwalny
Kara za niewczytanie danych z tachografu - jak ją rozumieć
Pytanie:
Załącznik do ustawy o transporcie drogowym przewiduje:
Lp. 12.10 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z karty kierowcy - 500 Lp. 12.11 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z tachografu cyfrowego - 500.
Jak należy rozumieć karę za to naruszenie? Czy to jest 500 zł maksymalnie na firmę za nieterminowe sczytanie kart i tachografu? Czy 500 zł na każdego kierowcę i każdy pojazd? Czy 500 zł za każde spóźnione pobranie danych?
Piotr Kowalski
16 sierpnia 2010 r.
Kary i odwołania
Archiwalny
Kara za niepełne dane na karcie do tachografu - z winy kierowcy
Pytanie:
Kierowca wykonuje przewozy pojazdem z tachografem cyfrowym. Często na koniec pracy musi wyjąc swoją kartę z tachografu, ponieważ jego pojazdem na drugiej zmianie kieruje ktoś inny. Kierowca następnego dnia nie robi wpisu manualnego, ponieważ mimo wielu prób nie udało się go tego nauczyć (używany jest specyficzny tachograf, trudny w obsłudze). Czy firma zostanie ukarana z punktu 12.12 taryfikatora: „Udostępnienie podczas kontroli w przedsiębiorstwie niepełnych danych o okresach aktywności kierowcy - za każdy dzień 300 zł”?
Piotr Kowalski
28 lipca 2010 r.
Kary i odwołania
Wykresówki jako dokumentacja podróży służbowych dla urzędu skarbowego
Pytanie:
W jaki sposób powinienem dokumentować wypłatę kierowcom diet? W firmie delegacje są tzw. jednodniowe - kierowca codziennie wyjeżdża z bazy i powraca do niej po 9 lub 12 godzinach. Czy urząd skarbowy może zażądać okazania wykresówek, z których wynika, jak długo trwała podróż? Jeżeli tak, to za jaki okres? Czy nie będzie problemem, że na wykresówkach miejscem włożenia i wyjęcia wykresówki jest miejscowość, w której znajduje się siedziba firmy?
Iwona Czauderna
28 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Przewóz urządzeń do wykonywania robót - czy wymagany jest tachograf i zaświadczenie na przewozy własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg, do którego podłączana jest przyczepa o dmc 2000 kg, a na niej przewozi się minikoparkę. Kierowca pojazdu to jej operator, a kierowanie pojazdem nie jest jego głównym zajęciem. Porusza się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Zdarza się też, że do tego pojazdu kierowca dołącza agregat prądotwórczy na kołach lub miksokreta - również na kołach.
Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy nie można wykonać przewozu bez tachografu na podstawie wyłączenia z rozporządzenia nr 561/2006 (art. 13d)? Miksokret podłączony do przyczepy nie ma dowodu rejestracyjnego i nie wiemy, jaka jest jego dmc, podobnie jak w przypadku agregatu prądotwórczego. Oba te urządzenia nie służą do transportu rzeczy.
Władysław Kwiatkowski
26 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Nanoszenie odpoczynku dziennego na wykresówkę
Pytanie:
Zatrudniony przeze mnie kierowca prowadzi pojazd z tachografem codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00. Po zakończeniu pracy wyjmuje swoją wykresówkę z tachografu, ponieważ po południu ten pojazd prowadzi inny kierowca. Czy ma obowiązek nanoszenia odpoczynku dziennego ręcznie na rewersie wykresówki? Jeżeli tak, to w jaki sposób należy to zrobić?
Władysław Kwiatkowski
23 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Naruszenie rozporządzenia nr 561/2006 jako ciężkie naruszenie obowiązków kierowcy
Pytanie:
Czy mogę umieścić w umowie o pracę z kierowcą zapis: „naruszenie norm prowadzenia pojazdu określonych przez rozporządzenie nr 561/2006 stanowi ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych”?
Agata Lankamer-Prasołek
23 lipca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Archiwalny
Sczytywanie karty kierowcy, która jest używana bardzo rzadko
Pytanie:
Bardzo proszę o informację na temat sczytywania kart kierowcy. Wiemy, że tachograf powinien być sczytywany co 3 miesiące, a karta kierowcy co 21 dni, czy jednak dotyczy to także sytuacji, gdy kierowca użył karty tylko raz w miesiącu? Czy wówczas również musi ona być sczytana po 21 dniach, czy można to zrobić w innym terminie?
Piotr Kowalski
22 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Użyczenie innej firmie licencji wspólnotowej
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową. Chciałbym użyczyć innej firmie licencji wspólnotowej. Czy mogę to zrobić?
Władysław Kwiatkowski
8 lipca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przewozy organów publicznych zwolnione z przestrzegania czasu pracy kierowców
Pytanie:
Proszę o podanie kilku przykładów organów publicznych oraz rodzajów przewozów, o których mowa w art. 13 pkt 1a rozporządzenia WE nr 561/2006, który stanowi:
O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 5-9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do przewozów wykonywanych pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych.
Piotr Kowalski
1 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Przerwy kierowców a nieuzasadnione postoje
Pytanie:
Pan Lankamer w swojej odpowiedzi na pytanie czytelnika podał następujący przykład:
„Kierowca wykonujący przewóz na potrzeby własne wyruszył w trasę nocą. Po 2 godzinach jazdy złapał gumę, w związku z czym przez godzinę wymieniał koło na zapasowe. Po kolejnych 2 godzinach jazdy postanowił zrobić sobie przerwę śniadaniową, która przeciągnęła się na tyle, że w dalszą drogę wyruszył dopiero po 2 godzinach. Po kolejnej godzinie jazdy dotarł do celu podróży, gdzie przez godzinę nadzorował rozładunek towaru, a następnie niezwłocznie ruszył w drogę powrotną. Po godzinie jazdy postanowił zboczyć z trasy na obiad, który jadł przez kolejną godzinę. Po posileniu się, co trwało godzinę, powrócił do bazy. A zatem pracownik był w trasie w sumie przez 12 godzin, ale tylko 9 godzin i 15 minut należy mu zaliczyć do czasu pracy. Miał w trasie 2 przerwy, w czasie których nie wykonywał pracy, tylko spożywał posiłki. Przerwy te trwały w sumie 3 godziny, ale 15 minut z nich należy zaliczyć do czasu pracy (jako przewidzianą w przepisach przerwę na posiłek). Tym samym kierowca nie przekroczył maksymalnego czasu pracy w porze nocnej, gdyż pozostałe 2 godziny 45 minut zostaną zaliczone do czasu dyżuru, niewliczanego do czasu pracy ".
Nie bardzo rozumiem, dlaczego nieuzasadnione postoje podczas pracy mam zaliczyć do dyżuru, za który należy wypłacić wynagrodzenie. Kierowca podczas prowadzenia pojazdu, np. zgodne z rozporządzeniem nr 561/2006, ma robić ściśle określone przerwy, powiedzmy - 45-minutowe, podczas gdy czas prowadzenia pojazdu w tym dniu nie przekraczał 9 godzin. Moim zdaniem do czasu dyżuru mam obowiązek zaliczyć przerwy w wymiarze określonym w przepisach, a nieuzasadnione przedłużenie postoju będzie w tym przypadku niepłatne. Gdyby kierowca wiedział, że „biesiadowanie" zostanie mu zaliczone do płatnego dyżuru, to każdy posiłek spożywałby przez co najmniej 2 godziny.
Karol Lankamer
25 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Odpoczynki - jak często mogą wypadać poza bazą
Pytanie:
Co jaki czas kierowca musi zjeżdżać na bazę firmy lub do swojego miejsca zamieszkania? Czy odpoczynki tygodniowe kierowcy mogą być odbierane w dowolnej liczbie poza bazą lub miejscem zamieszkania?
Karolina Płaczek
23 czerwca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu dla właściciela firmy
Pytanie:
W jaki sposób mam potwierdzić okres nieprowadzenia, odpoczynku tygodniowego itd., jeśli sam jako właściciel firmy prowadzę dany pojazd o dmc 40 t na terenie UE?
Władysław Kwiatkowski
11 czerwca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
« pierwsza
«
1
2
3
4
5
»
ostatnia »
3217
3082
13832
3508
3507
5319
3234
5318
3216
5317
3304
3102
3137
3755
5456
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x