Dziesięć lat temu, w odpowiedzi na wielkie protesty branży transportowej, francuski rząd w ostatniej chwili zrezygnował z wprowadzenia elektronicznych opłat drogowych dla ciężarówek, nazwanych Ecotaxe. Plan wprowadzenia tych opłat powrócił jednak w wywiadzie udzielonym przez nowego ministra transportu.
Przeczytaj także:
Unijna komisarz ds. transportu stwierdziła w imieniu Komisji Europejskiej, że naklejki na ciężarówki i autobusy z ostrzeżeniami o martwym polu, obowiązujące od stycznia we Francji, są legalne i mogą być nadal stosowane. Od 1 kwietnia za ich brak grozi grzywna w wysokości 135 euro.
W maju we Francji częściowo zniesione zostaną ograniczenia dla ruchu ciężarówek. Dotyczą one jednak: przeprowadzek, transportów kurierskich oraz określonych innych rodzajów transportu: żywności, artykułów higienicznych itd. Sprawdź szczegóły.
Parlament Francuski poprzez aktualizację Ustawy 2018-771 w sprawie swobody wyboru przyszłości zawodowej wprowadził do Kodeksu Pracy wysokie kary administracyjne za naruszenia w obszarze delegowania kierowców zawodowych i ustawy Loi Macron. Zmiany weszły w życie w marcu 2019 r.
Znajomość lokalnego prawa przewozowego jest podstawą wykonania bezpiecznego transportu za granicą. W przypadku Francji, gdzie prawo transportowe i drogowe jest bardzo rygorystyczne, należy też znać uprawnienia poszczególnych służb kontrolnych.
Zgodnie z dekretem 2016-418, dotyczącym delegowania pracowników w transporcie drogowym na terytorium Francji, reprezentantem zagranicznej firmy przewozowej może być tylko podmiot, posiadający numer SIRET (odpowiednik polskiego REGONU), a podstawą współpracy jest zwykła umowa. Niestety, skomplikowane przepisy delegowania pracowników są powodem wielu nieporozumień w branży.
Za spanie w kabinie pojazdu może grozić grzywna w wysokości do 30 tys euro lub kara więzienia.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »