Z cyklicznego raportu przedstawionego przez Transport Intelligence wynika, że w trzecim kwartale 2024 r. nastąpiło odwrócenie wzrostowego trendu w stawkach spotowych za przewozy drogowe. Te stawki między lipcem a wrześniem spadły o 4,4 punktu kwartał do kwartału, po wcześniejszym wzroście. Jeszcze gorzej jest w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Okazuje się bowiem, że wskaźnik stawki spotowe były niższe aż o 6,1 punktu.
Przeczytaj także:
Z badań przeprowadzonych przez BIG InfoMonitor wynika, że około 55 % firm wprowadziło podwyżki za świadczone usługi w trzecim kwartale 2024 r., lub zamierza to zrobić do końca roku. Największy odsetek wśród tych firm stanowiły przedsiębiorstwa z branży budowlanej, lecz tuż za nimi były firmy transportowe. Stawki chciała podnieść co druga firma z sektora transportu drogowego towarów.
W analizowanym przypadku firma transportowa traciła czas na granicy z powodu nieopłacenia cła przez zleceniodawcę. W tej sytuacji, nie chcąc czekać na granicy i tracić kolejne frachty - odstąpiła od zlecenia. Spedytor w tej sytuacji potrącił część frachtu. Sprawdź jak rozliczyć fracht: z opóźnieniem ze strony zleceniodawcy i w porzucony przez przewoźnika!
Zapraszamy na szkolenie video wyjaśniające jak obliczyć wysokość frachtu, który jest opłacalny dla firmy transportowej po wejściu w życie pakietu mobilności.
Gdy kierowca spóźni dowiezienie towaru na miejsce, spedytor z reguły ma prawo obniżyć fakturę za fracht. Jednak nie w każdej sytuacji, więc zawsze należy sprawdzić, czy nie zachodzi jedna z okoliczności, które to uniemożliwiają.
Elementy, które należy sprawdzić, przed potrąceniem z faktury to:
1. Brak winy przewoźnika2. Kwota w umowie3. Sprawdź, czy była reklamacja4. Sprawdź terminy5. Sprawdź kwotę
Szczegóły w artykule.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »