Kierowca ciężarówki o DMC powyżej 3,5 tony ma prawo do wcześniejszej emerytury, nawet jeśli w związku z przewozem wykonywał też czynności konwojenta, ładowacza lub spedytora. Przy czym te prace dodatkowe powinny być wykonywane jedynie: sporadycznie lub krótkotrwale. Nie mogą być wykonywane często lub trwać długo. Jeżeli te warunki zostaną spełnione uznaje się, że kierowca pracował w warunkach szczególnych i ma prawo do emerytury po 60 roku życia.
Z ebooka dowiesz się:
- w jakich sytuacjach kierowca ma prawo do wcześniejszej emerytury,
- czy wykonując równocześnie pracę konwojenta, ładowacza i spedytora,
– może wnioskować o wcześniejszą emeryturę,
- czym różni się praca kierowcy od pracy konwojenta, ładowacza i spedytora,
- jak należy rozumieć incydentalne, sporadyczne, okazjonalne – wykonywanie pracy konwojenta, ładowacza i spedytora.
Na pracodawców prowadzących pracownicze programy emerytalne będą nałożone dodatkowe obowiązki. Określony będzie maksymalny okres oczekiwania na nabycie prawa do przystąpienia do dodatkowego programu emerytalnego.
PPK to nowy sposób długoterminowego oszczędzania na emeryturę. Mają one być uruchamiane stopniowo rozpoczynając od 1 stycznia 2019 r. Sprawdź szczegóły.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »