Kierowca ciężarówki o DMC powyżej 3,5 tony ma prawo do wcześniejszej emerytury, nawet jeśli w związku z przewozem wykonywał też czynności konwojenta, ładowacza lub spedytora. Przy czym te prace dodatkowe powinny być wykonywane jedynie: sporadycznie lub krótkotrwale. Nie mogą być wykonywane często lub trwać długo. Jeżeli te warunki zostaną spełnione uznaje się, że kierowca pracował w warunkach szczególnych i ma prawo do emerytury po 60 roku życia.
Z ebooka dowiesz się:
- w jakich sytuacjach kierowca ma prawo do wcześniejszej emerytury,
- czy wykonując równocześnie pracę konwojenta, ładowacza i spedytora,
– może wnioskować o wcześniejszą emeryturę,
- czym różni się praca kierowcy od pracy konwojenta, ładowacza i spedytora,
- jak należy rozumieć incydentalne, sporadyczne, okazjonalne – wykonywanie pracy konwojenta, ładowacza i spedytora.
Dodatkowo w każdy wtorek i czwartek będziesz otrzymywał bezpłatny newsletter emaliowy „TransportNews" z aktualnościami i poradami prawnymi.