Potrzebne jest mniej stacji ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych niż zakłada Unia Europejska. Zaledwie 1000 stacji z systemem ładowania megawatowego wystarczy do pokrycia 91% przewidywanego ruchu pojazdów elektrycznych na długich dystansach. Do tej pory sądzono, że potrzeba ok. 2000 takich punktów.
Przeczytaj także:
Wykorzystując elektryczną ciężarówkę do transportu towarów w ramach miasta można oszczędzić na paliwie 52%. W ruchu miejskim, np. przy dostawie towarów do sklepu czy do klientów – taki pojazd jest bardziej efektywny, a do tego cichszy (o ok. 20 dB). Przedstawiamy wyniki projektu EKOLOG – wykorzystania elektrycznej ciężarówki w transporcie
Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada budowę sieci bazowej infrastruktury dla paliw alternatywnych w aglomeracjach miejskich, na obszarach gęsto zaludnionych oraz wzdłuż dróg należących do transeuropejskich korytarzy transportowych. Pojazdy elektryczne będą jeździć po buspasach.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »