Prezydent podpisał nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych . Główna zmiana polega na przesunięciu terminu wdrożenia e-doręczeń. Wejście w życie przepisów przesunięto z 21 lipca 2021 r. na 5 października 2021 r.
Do sprawnego funkcjonowania e-doręczeń niezbędne było przeprowadzenie odpowiednich testów i szkoleń urzędników. Ze względu na pandemię nie udało się tego zrobić i dlatego podjęto decyzję o przesunięciu terminu wejścia w życie przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych – z 21 lipca 2021 r. na 5 października 2021 r.
Z artykułu dowiesz się co to jest elektroniczne doręczenie, które od 5 października 2021 r. będzie równie skuteczne, jak tradycyjne doręczenie papierowe. Pamiętaj, że na takie e-doręczenie musisz się zgodzić, urząd nie może nagle przesłać do Ciebie dokumentu elektronicznie – bez Twojej wcześniejszej zgody.
Sejm uchwalił ustawę o doręczeniach elektronicznych. Nowe przepisy umożliwią obywatelom, przedsiębiorcom oraz podmiotom sektora publicznego skuteczne doręczenia dokumentów w postaci elektronicznej i w postaci przesyłki hybrydowej. Adresat musi jednak zgodzić się na takie doręczenie i zgłosić odpowiedniej do bazy danych.
Doręczenie elektroniczne będzie początkowo domyślnym, a docelowo podstawowym kanałem wymiany korespondencji wymagającej potwierdzenia jej nadania lub odbioru. Pod względem prawnym e-doręczenie będzie równe z wysłaniem tradycyjnego listu poleconego za potwierdzeniem odbioru lub z doręczeniem osobistym. Na razie to projekt, ale warto wiedzieć jak będą wyglądać w przyszłości przesyłki wymagające potwierdzenia.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »