Z początkiem lipca 2024 r. w Regionie Flamandzkim i Regionie Stołecznym Brukseli zaczęły obowiązywać nowe stawki opłat drogowych zależne od liczby przejechanych kilometrów. W Regionie Stołecznym Brukseli została wprowadzona preferencyjna „zerowa” stawka dla pojazdów bezemisyjnych (ZEV). Taka sama stawka promująca pojazdy ekologiczne obowiązuje już w Regionie Flamandzkim. Obowiązywanie zerowej stawki opłat dla pojazdów ZEV nie oznacza niestety, że pojazdy nie muszą być wyposażone w urządzenia pokładowe (OBU).
Przeczytaj także:
W prowincji Limburgia w Belgii od 1 lutego 2024 r. weszły w życie przepisy umożliwiające zatrzymanie prawa jazdy za korzystanie z telefonu w trakcie prowadzenia auta. Dokument będzie zatrzymywany na 15 dni, a dodatkowo kierowca otrzyma 240 euro kary. To nie koniec dolegliwości…
W Belgii okazało się, że ostatnia podwyżka opłat drogowych w regionie Walonii, została dokonana bez odpowiedniej nowelizacji przepisów. Przewoźnicy zaprotestowali więc uznając, że jest ona bezprawna. Operator zarządzający drogami uważa, że wystarczyło ogłoszenie nowego cennika i niepotrzebne są dodatkowe przepisy. Jeżeli wyższe opłaty były bezprawne, nadpłata przewoźników wynosi około 8 mln euro.
W Belgii od początku roku zmienił się system kwalifikowania kierowców do grup, według których wypłaca się stawki za delegowanie. Utworzono cztery grupy kierowców. To, do której grupy należysz, zależy od charakteru Twojej pracy.
Belgia od nowego roku zmieniła system kwalifikowania kierowców do grup, według których wypłaca się stawki za delegowanie. Wprowadzono cztery grupy kierowców. To, do której grupy należy kierowca, zależy od charakteru jego pracy.
Viapass – operator belgijskiego systemu opłat drogowych poinformował o podwyżce. Jak co roku stawka została skorygowana o wskaźnik inflacji. Podwyżka objęła wszystkie belgijskie i zagraniczne samochody ciężarowe o dmc powyżej 3,5 tony oraz pojazdy kategorii N1 ciągnące naczepy.
Belgia wprowadziła do swojego prawa krajowego przepisy dyrektywy o delegowaniu. Kara za ich naruszenie może wynieść od 600 do 6000 euro. Wysokie kary to skutek kontroli, które wskazują, że przewoźnicy patologicznie wręcz nie przestrzegają przepisów o delegowaniu!
Firma zajmuje się importem części używanych z Belgii. Jakie dokumenty musi mieć przy sobie kierowca firmowego busa (o dmc do 3,5 tony), przewożący towar z Belgii przez Niemcy?
Firma realizuje usługi spedycyjne dla klienta z Belgii, w tym celu wynajmuje auta wraz z kierowcami od podwykonawców. Czy obowiązek zgłaszania delegowanych kierowców należy do nas jako spedycji, czy podwykonawcy realizującego usługę?
Od nowego roku w Belgii, do sieci dróg płatnych zostanie dodanych łącznie 39 kilometrów nowych odcinków. Planowana jest też podwyżka stawek.
Belgijska firma transportowa ma oddać siedmiu bułgarskim kierowcom łącznie 236 tys. euro. Pracowali za bułgarskie wynagrodzenia na terenie Belgii. Taki wyrok wydał sąd w Belgii.
Belgijskie ministerstwo do spraw oszustw socjalnych zamierza walczyć z nieuczciwymi przewoźnikami za pomocą danych uzyskanych z systemu opłat drogowych Viapass. W jaki sposób?
Sześć kolejnych odcinków dróg lokalnych zostało w Belgii dodanych do listy płatnych dróg. Trasy te wybierali kierowcy, by uniknąć opłat. Od 1 stycznia 2018 r. będzie to już niemożliwe.
Ustawodawca belgijski, jako jeden z nielicznych organów Europy zachodniej, dokonał implementacji dyrektywy 96/71/WE oraz dyrektywy 2014/67/UE w zgodzie z jej treścią oraz, co ważne szczególnie dla branży transportowej, z poszanowaniem motywów rozporządzenia 1072/2009 oraz rozporządzenia 1073/2009. W praktyce przepisy właściwe dla instytucji „delegowania” znajdują zastosowanie – bez wyjątku – dla przewoźników wykonujących na terytorium Belgii przewozy kabotażowe.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »