Podczas kontroli ITD ciągnika siodłowego wraz z naczepą stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi ciągnącej ciągnika samochodowego o 0,8 t. Nacisku osi napędowej na drogę wyniósł 11,1 t. po odjęciu tolerancji 2% od wskazań wagi stwierdzono nacisk osi napędowej na drogę 10,8 t. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie została przekroczona i wyniosła 39,1 t. Dopuszczalny nacisk na oś pojazdu w tym miejscu wynosi 10 t. Przewożony towar to nawóz granulowany nitrabor w big bagach po 500 kg, którego nie można inaczej rozłożyć. ITD wszczęło jednak postępowanie z urzędu. Czy firma ma możliwość obrony lub choćby obniżenie kary?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym