Firma planuje zakup dwóch cystern: jedna będzie przewoziła tylko olej hydrauliczny i nie będzie podlegała przepisom ADR, natomiast druga będzie służyła do przewozu oleju napędowego jako ADR. Jak wygląda proces załatwiania wszystkich formalności zarówno przez producenta i kupującego? Czy do TDT należy zgłosić tylko cysternę podlegającą ADR czy obie? Czy nowe naczepy trzeba zgłosić do licencji transportowej?
Pojazdy do przewozu oleju napędowego tj. FL (przeznaczony do przewozu materiałów ciekłych o temperaturze zapłonu nie wyższej niż 60oC) lub AT (przeznaczony do przewozu oleju napędowego zgodnego z normą EN590:2013 + A1:2017 albo przewozu oleju napędowego o temperaturze zapłonu wyższej niż 60oC, lecz nie wyższej niż 100oC) powinny być poddane pierwszemu badaniu technicznemu przeprowadzonemu przez właściwą władzę zgodnie z wymaganiami działu 9.1 umowy ADR, w celu potwierdzenia ich zgodności z wymaganiami technicznymi działów 9.2 do 9.8.
Uzyskanie deklaracji zgodności
Jeśli wymaga się, aby pojazdy były wyposażone w układ hamowania długotrwałego, to producent pojazdu lub upoważniony przedstawiciel producenta powinien wystawić deklarację zgodności ze stosowanymi przepisami Załącznika 5 Regulaminu ONZ Nr 13. Deklaracja ta powinna być przedłożona podczas pierwszego badania technicznego.
Z artykułu dowiesz się w jaki sposób uzyskać deklarację zgodności, jak wygląda złożenie wniosku o określenie warunków oraz czy cysterny trzeba zgłosić do licencji.
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: