Pytanie: W jaki sposób traktować przepinki naczep: 1) kierowca A ładuje towar w Polsce i jedzie do Niemiec, przepina się z kierowcą B, który zrobił już wcześniej 3 kabotaże w Niemczech - czy Kierowca A ma zaliczony ładunek wjazdowy jeśli go nie rozładowywał? Czy kierowca B może rozładować towar, jeśli zrobił już wcześniej 3 kabotaże? Czy będzie to liczone jako czwarty kabotaż? 2) Kierowca A ładuje towar w Polsce i jedzie do Niemiec, przepina się z kierowcą B, który wjechał z Polski do Niemiec bez ładunku - czy dla kierowcy B taki ładunek będzie traktowany jako ładunek wjazdowy, jeśli go rozładuje? Czy będzie mógł wtedy wykonać 3 kabotaże?
Pytanie: Przepisy umożliwiają wykonanie kabotażu „po wykonaniu przewozu międzynarodowego oraz po upływie czterech dni od dnia zakończenia poprzedniego przewozu kabotażowego". Czy istnieje możliwość jednorazowego dokonania kabotażu, po wjeździe do danego kraju bez ładunku?
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami
Kancelaria Prawna Morawiec & Kot sp. z o.o. sp.k. to zespół prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym, handlowym i transportowym, która świadczy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom. Prowadzi postępowania windykacyjne, weryfikuje umowy, podejmuje czynności ukierunkowane na założenie nowych podmiotów gospodarczych. Kancelaria prowadzi także postępowania celno-skarbowe. W sferze zainteresowań Kancelarii pozostaje również prawo upadłościowe.