Kierowca ciężarówki może dwa razy w tygodniu wydłużyć czas jazdy do 10 godzin. Ponadto nadal ma prawo – zgodnie z pakietem mobilności – do wydłużenia jazdy o 2 godziny. Jak po takim wydłużeniu odebrać rekompensatę?
Możliwość wydłużenia jazdy dziennej o 2 godziny przysługuje na ściśle określonych zasadach. Kierowca pojazdu powyżej 3,5 t może wydłużyć dzienny lub tygodniowy czas prowadzenia o godzinę, żeby dojechać do bazy firmy lub swojego miejsca zamieszkania na odpoczynek tygodniowy.
Na takich samych warunkach kierowca może przekroczyć dzienny i tygodniowy czas prowadzenia pojazdu o maksymalnie dwie godziny, pod warunkiem, że odbędzie przerwę trwającą nieprzerwanie 30 minut tuż przed tym dodatkowym czasem prowadzenia pojazdu, niezbędnym, aby dotrzeć do centrum operacyjnego pracodawcy lub miejsca zamieszkania kierowcy w celu odbycia regularnego tygodniowego okresu odpoczynku.
Korzyści
Z artykułu dowiesz się:
Na jakich zasadach kierowca może wydłużyć jazdę aż do 12 godz.?
Jakie warunki musi spełnić, żeby wydłużyć jazdę?
Jak odebrać rekompensatę za wydłużoną jazdę?
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym