Większość inspektorów ITD zalicza przedłużony czas jazdy do tego tygodnia, w którym zaczęła się dziesiąta godzina jazdy. Musisz jednak pamiętać, że dzień pracy kierowcy kończy się odpoczynkiem, ale tydzień o północy. Do limitu przedłużeń nie wliczasz odstępstw z pakietu mobilności.
Kwestia, do którego tygodnia zaliczyć 10-godzinny okres przedłużonej jazdy, nie jest jednoznacznie wyjaśniona w przepisach rozporządzenia 561/2006 (WE). Kontrolerzy z ITD stosują dwie różne metody. Zdecydowana większość z nich przyjmuje, że:
jeśli dziesiąta godzina jazdy wypada przed 24.00 w niedzielę, to przedłużenie zaliczamy do poprzedniego tygodnia,
jeśli dziesiąta godzina przypada po północy, to przedłużenie zaliczamy do następnego tygodnia (i wtedy w tym następnym tygodniu już tylko raz można jechać przez 10 godzin).
Korzyści
Z artykułu dowiesz się:
Do którego tygodnia zaliczyć jazdę 10 godzinną – w przypadku jazdy w nocy z niedzieli na poniedziałek?
Czy wydłużenie jazdy o 1 lub 2 godz. (wynikające z pakietu mobilności) likwiduje prawo do jazdy przez 10 godz.?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym