Sejm przyjął nowelizację przepisów związanych z pakietem mobilności. Niestety wszystkie postulaty przewoźników zostały odrzucone. Dotyczyły one m.in. zmiany definicji bazy eksploatacyjnej i ograniczenia jej wielkości do obsługi 1/3, a nie połowy pojazdów przewoźnika. Domagano się również uznania, że jeżeli przewoźnik ma kilka baz, to do ustawowych wymogów należy zsumować ich powierzchnie. Organizacje przewoźników domagały się usunięcia ze znowelizowanych taryfikatorów tych kar, które nie są związane z dostosowaniem do prawa unijnego. Ustawę przyjęto w pośpiechu, żeby zdążyć ze zmianami przed lutym 2022 r.
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, autor wielu publikacji o transporcie drogowym.