Europarlament dał zielone światło dla większych ciężarówek – zestawy będą mogły mieć 25,25 m długości oraz masę maksymalną do 44 ton. Bezpośrednią przyczyną jest konieczność uwzględnienia ciężkich baterii montowanych w elektrycznych ciężarówkach, ale co ważne wyższe normy masy i wymiarów obowiązywać będą też diesle. O tym, czy przepis będzie obowiązywał w danym państwie, zadecydują władze krajowe. Sprawdź pozostałe zmiany w zakresie mas, wag i nacisków na oś ciągników siodłowych z naczepami.
Korzyści
Dlaczego Unia kieruje się w stronę coraz cięższych zestawów?
Czy zwiększony będzie również nacisk na oś?
Do kiedy możliwy będzie transport międzynarodowy pojazdami z silnikami diesla?
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, autor wielu publikacji o transporcie drogowym.