Od 25 maja br. urzędy administracji publicznej, w tym samorządowej, są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych. Sprawdź jak pracuje sala obsługi klienta w GITD.
Od dziś w każdym urzędzie, przy zachowaniu wymogów sanitarnych, będzie możliwość osobistego załatwiania spraw. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi (nie wliczając osób obsługujących interesantów). Powyższe zmiany są skorelowane z uchyleniem przepisów wstrzymujących bieg terminów administracyjnych, które zaczną biec ponownie.
Przeczytaj także:
Ruszają terminy urzędowe – od 24 maja br. Urzędy nie zawiadomią!
Zmiany wynika z wynikają z §12 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. poz. 878) oraz art. 46 pkt. 20 w zw. z art. 68 ustawy z dnia 14 maja o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 875).
Zgodnie z przepisami dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.
Nadal będą wystawione opisane skrzynki do składania wniosków i innych dokumentów (bez potwierdzania daty przyjęcia i bez wstępnego rozpatrywania).
Sala Obsługi Klienta otwarta będzie:
Na Sali Obsługi Klienta w godzinach otwarcia jednorazowo przebywać może 5 osób, w tym 3 osoby w celu złożenia/odbioru wniosku, 1 osoba do Biura Podawczego oraz 1 osoba celem uiszczenia opłaty w opłatomacie.
Do wniosków należy załączyć potwierdzenie opłaty, dokonanej wcześniej. W przypadku zezwoleń zagranicznych klienci zostaną poinformowani telefonicznie o wysokości wymaganej wpłaty (należy podać numer kontaktowy w formularzu zamówienia).
Zaleca się także składanie wniosków poprzez portal www.biznes.gov.pl oraz za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.
Informacje udzielane są drogą e-mailową oraz poprzez infolinię:
1. świadectwa kierowców: [email protected]
2. licencje wspólnotowe: przewóz rzeczy: [email protected]; przewóz osób: [email protected];
3. licencje w zakresie pośrednictwa przy przewozie osób: [email protected];
4. zezwolenia zagraniczne/formularze podróży/certyfikaty: [email protected]
5. infolinia Biura ds. Transportu Międzynarodowego - 22 220 43 11 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00 (w okresie od 25.05.2020 r. do odwołania), natomiast informacja automatyczna jest dostępna całodobowo.
Od dnia 25.05.2020 r. Biuro Podawcze GITD jest otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30 – 12:30 oraz 13:00-15:00.
Źródło: GITD
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: