Filtruj treść
Filtruj

Od dziś odmrażanie urzędów - na jakich zasadach?

Dodano: 25 maja 2020
odmrażanie urzędów

Od 25 maja br. urzędy administracji publicznej, w tym samorządowej, są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli z zachowaniem odpowiednich rygorów sanitarnych. Sprawdź jak pracuje sala obsługi klienta w GITD.

Od dziś w każdym urzędzie, przy zachowaniu wymogów sanitarnych, będzie możliwość osobistego załatwiania spraw. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi (nie wliczając osób obsługujących interesantów). Powyższe zmiany są skorelowane z uchyleniem przepisów wstrzymujących bieg terminów administracyjnych, które zaczną biec ponownie.

Zmiany wynika z wynikają z §12 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. poz. 878) oraz art. 46 pkt. 20 w zw. z art. 68 ustawy z dnia 14 maja o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 875).

Dostęp do sali obsługi klienta BTM GITD

Zgodnie z przepisami dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.

Ważne:

Nadal będą wystawione opisane skrzynki do składania wniosków i innych dokumentów (bez potwierdzania daty przyjęcia i bez wstępnego rozpatrywania).

Sala Obsługi Klienta otwarta będzie:

  1. od dnia 25 maja w zakresie przyjmowania wniosków (tj. licencje, świadectwa kierowcy, zezwolenia itd.) w godzinach 8:30 - 12:30;
  1. od dnia 25 maja w zakresie odbiorów dokumentów po uprzednim umówieniu i potwierdzeniu przez pracownika wizyty drogą mailową, w pierwszej kolejności w szczególności w sprawach pilnych, uzasadnionych okolicznościami w godzinach 13:00-15:00.

Na Sali Obsługi Klienta w godzinach otwarcia jednorazowo przebywać może 5 osób, w tym 3 osoby w celu złożenia/odbioru wniosku, 1 osoba do Biura Podawczego oraz 1 osoba celem uiszczenia opłaty w opłatomacie.

Do wniosków należy załączyć potwierdzenie opłaty, dokonanej wcześniej. W przypadku zezwoleń zagranicznych klienci zostaną poinformowani telefonicznie o wysokości wymaganej wpłaty (należy podać numer kontaktowy w formularzu zamówienia).

Zaleca się także składanie wniosków poprzez portal www.biznes.gov.pl oraz za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.

Informacje udzielane są drogą e-mailową oraz poprzez infolinię:

1. świadectwa kierowców: [email protected]

2. licencje wspólnotowe: przewóz rzeczy: [email protected]; przewóz osób: [email protected];

3. licencje w zakresie pośrednictwa przy przewozie osób: [email protected];

4. zezwolenia zagraniczne/formularze podróży/certyfikaty: [email protected]

5. infolinia Biura ds. Transportu Międzynarodowego - 22 220 43 11 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00 (w okresie od 25.05.2020 r. do odwołania), natomiast informacja automatyczna jest dostępna całodobowo. 

Od dnia 25.05.2020 r. Biuro Podawcze GITD jest otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30 – 12:30 oraz 13:00-15:00.

Źródło: GITD

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x