Obecny system zezwoleń (obowiązujący do 12 marca br.) jest uznawany za niefortunnie skonstruowany i sprawia sporo problemów nie tylko przedsiębiorcom, ale też organom kontrolnym. Dodatkowo część przepisów jest w praktyce martwa, jak przykładowo te o zezwoleniu kat. I, które miały umożliwiać dojazd do drogi o wyższej nośności. Po wyroku TSUE zarządcy dróg odmawiali jego wydawania, a kontrolujący nie wymagali jego posiadania. Dlatego w nowych przepisach liczba zezwoleń została zmniejszona z siedmiu do pięciu. Zlikwidowano całkowicie zezwolenie kat. I oraz połączono dotychczasowe kat. V i VI z uwagi na wykreślenie z zezwoleń nacisków osi poniżej 11,5 t. Nowe przepisy będą obowiązywać od 13 marca br.
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: