Już od 21 maja 2022 r. firma posiadająca pojazdy dostawcze o dmc powyżej 2,5 tony (wartość liczona łącznie z przyczepką) będzie musiała posiadać licencję transportową. Jednak dotyczyć to będzie tylko transportu międzynarodowego. Firmy będą też musiały wyznaczyć zarządzającego transportem. Jaka będzie odpowiedzialność zarządzającego – czy za naruszenia przepisów autem do 3,5 t będzie mógł utracić dobrą reputację? Jakie ograniczenia w zarządzaniu flotą przewidziano dla zarządzającego?
Jednym z głównych celów pakietu mobilności było obniżenie dolnego progu dmc, po przekroczeniu którego, należy spełniać dodatkowe wymagania transportowe. Już od 21 maja 2022 r. firma posiadająca dostawczaki o dmc powyżej 2,5 tony (wartość liczona łącznie z przyczepką w przypadku zespołu pojazdów) będzie musiała posiadać licencję transportową.
Zmiana dotyczył szerokiego kręgu firm transportowych, nawet posiadających wyłącznie transport lekki, czyli tylko pojazdów o dmc od 2,5 t do 3,5 t.
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się:
Jakie nowe obowiązki mają firmy transportowe wykorzystujące pojazdy 2,5-3,5 dmc?
Jaka będzie odpowiedzialność zarządzającego za transport do 3,5 t?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: