Choć z danych CEPIK wynika, że w Polsce do końca maja 2022 roku zarejestrowano o blisko 13 tys. mniej pojazdów ciężarowych (60 568) niż w analogicznym okresie w 2021 roku (73 514), to nie ma to nic wspólnego z brakiem zainteresowania rozwojem floty. Czas oczekiwania na nowy pojazd zazwyczaj się przedłuża, a nowe modele są wykupywane natychmiastowo. Zapotrzebowanie na nowe pojazdy jest bardzo duże, mimo, że ich ceny sięgają nawet do 100 tys. euro (jeszcze kilka lat temu można było kupić nową ciężarówkę w granicach 70 tys. euro). Wysokie ceny nie odstraszają polskiego transportu od inwestowania w rozbudowę floty. Dlaczego?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.