Przeczytaj także:
Jeśli pojazd nie jeździ, od ostatniego zgrania może minąć więcej niż 90 dni. Przed sprzedażą ciężarówki zawsze należy zgrać dane z tachografu.
Jakie kary grożą przedsiębiorcy oraz zarządzającemu transportem w sytuacji, gdy kontrolujący stwierdzi nieprawidłową pracę selektorem aktywności przez zatrudnionego kierowcę? Firma przy zatrudnianiu, odebrała od kierowcy oświadczenie, że został w tym zakresie przeszkolony oraz posiada umiejętności posługiwania się tego typu tachografem. Po wykryciu naruszenia firma ukarała kierowcę upomnieniem oraz zagroziła nałożeniem nagany w przypadku powtórnego naruszenia.
Za nieprawidłowe operowanie przełącznikiem tachografu odpowiada kierowca. Kara może wynieść 100 złotych za każdy dzień, nie więcej jednak niż jeden tysiąc złotych.
Nieprawidłowe przełączenie tachografu jest częstym błędem kierowców. Zasady odpowiedzialności za takie naruszenie, w krajowych przepisach, zostały uregulowane w ustawie o transporcie drogowym. Zgodnie z postanowieniami przywołanej ustawy za nieprawidłowe operowanie przełącznikiem tachografu umożliwiającym zmianę rodzaju aktywności, odpowiada kierowca na podstawie taryfikatora nr 1 wymienionej ustawy. Zgodnie z lp.7.3 kierowca podlega sankcji w wysokości 100 złotych za każdy dzień, nie więcej jednak niż jeden tysiąc złotych.
Kara możliwa też dla przedsiębiorcy
Z punktu widzenia zasad uregulowanych w ustawie transportowej kierowca jest podstawowym podmiotem odpowiedzialnym za rozpatrywane naruszenie. Niemniej jednak taryfikator kar dla firm przewiduje możliwość nałożenia kary za to naruszenie również na przedsiębiorcę, a kara jest w wysokości analogicznej jak dla kierowcy (lp. 6.3.11 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym).
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »