Bywa, że kierowca przez kilka dni prowadzi ciężarówkę z tachografem, po czym jeździ pojazdem o DMC do 3,5 t. W takiej sytuacji trudno robić wpisy manualne, lepiej brać z firmy zaświadczenia o działalności.
W przypadku, gdy kierowca nie może zarejestrować swojej aktywności przebywając z daleka od pojazdu, powinien pamiętać, żeby okresy swojej aktywności nanieść poprzez wpis manualny na karcie kierowcy za pomocą tachografu cyfrowego bądź ręcznie na wykresówce.
Na początku pandemii Polska podpisała wielostronna umowę M324 dotyczącą przedłużenia ważności zaświadczeń ADR dla kierowców. Obowiązywanie tej umowy było jednak przewidziane do 30 listopada 2020 r. Na jej podstawie wszystkie świadectwa szkolenia kierowców, których ważność kończyła się między 1 marca 2020 r. a 1 listopada 2020 r., zachowywała ważność do 30 listopada 2020 r. Kiedy okazało się, że utrudnienia związane z pandemia nie ustąpią do tego czasu, podpisano nową umowę M330, która stanowi niejako przedłużenie poprzedniej.
Nawet bardzo doświadczeni przewoźnicy często mają wątpliwości dotyczące wystawiania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu. Zobacz trzy sprawy, na które trzeba zwrócić uwagę.
W ocenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej? ani długość zamieszkania, ani fakt posiadania „zwykłego ośrodka swych interesów życiowych”, nie mogą być rozstrzygające w sprawie wydania zaświadczenia A1. Wystarczy, że pobyt danej osoby w tym państwie jest legalny. Czy ZUS zmieni swoje przepisy?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »