Filtruj treść
Filtruj

wydruki z tachografu

Jak opisać wydruk z tachografu cyfrowego i uniknąć kar?

Jak opisać wydruk z tachografu cyfrowego po przekroczeniu czasu jazdy

Przepisy pakietu mobilności dopuszczają możliwość wydłużenia jazdy o 1 lub -2 godz. w celu dotarcia do bazy. Jednak warunkiem skorzystania z tego odstępstwa jest dokonanie wydruku oraz sporządzenie na nim odpowiedniego opisu. Jak powinien wyglądać opis wydruków po skorzystaniu z odstępstwa, jakim jest wydłużeniu jazdy o 1 lub 2 godz.?

Przepisy tzw. pakietu mobilności pozwalają na wydłużenie dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu o 1 lub 2 godz. oraz na naruszenie 24-godzinnego okresu rozliczeniowego.

Jak prawidłowo opisać wydruk z tachografu?

Jednym z warunków skorzystania z tego odstępstwa jest sporządzenie wydruku oraz odpowiednego opisu. Jest to jedyna metoda obrony przed karami nakładanymi przez różne służby kontrolne za naruszenia norm czasu pracy kierowców.

Obecnie istnieją trzy podstawowe sytuacje wymagające sporządzenia wydruku oraz opisu:

  1. nieprzewidziane sytuacje występujące na drodze,
  2. umożliwienie dojazdu na odpoczynek tygodniowy odbierany w miejscu zamieszkania lub dojazd do centrum operacyjnego,
  3. odstępstwa czasowe wprowadzanych na terenie różnych krajów z nadzwyczajnych przyczyn (np. epidemia COVID-19 lub wojna w Ukrainie).

Dwie pierwsze sytuacje są do siebie podobne i w niniejszym opracowaniu wyjaśnię różnice między nimi oraz przesłanki ich zastosowania. Natomiast trzeci powód, ze względu na obecną sytuację, pominę.

Wydruki z tachografów kiedy sporządzać i jak opisywać

Wideo: Wydruki z tachografów - kiedy sporządzać i jak opisywać

Na szkoleniu zostaną zaprezentowane zasady dotyczące sporządzania wydruków przez kierowców, w sytuacji przekroczenia dopuszczalnych norm czasu pracy kierowców. Wyjaśnione zostaną również wątpliwości wynikające z przepisów pakietu mobilności. Dodatkowo na szkoleniu powiemy o:

  • rodzajach wydruków oraz opisach wykroczeń,
  • sporządzaniu wydruków sytuacji jazdy bez karty kierowcy lub z uszkodzonym tachografem,
  • najczęstszych błędach, które popełniają kierowcy i przez które płacą wysokie kary,
  • przez ile czasu trzeba przechowywać wydruki.


Korzyści ze szkolenia:

  • uzupełnisz i usystematyzujesz swoją wiedzę na temat aktualnych przepisów oraz praktycznego podejścia kontrolerów w kraju i za granicą do przekroczeń usprawiedliwionych wydrukami, co pozwoli Ci lepiej organizować pracę kierowcy  
  • dowiesz się co się zmieniło po wejściu w życie pakietu mobilności i jaki ma to wpływ kierowcę i firmę, dzięki czemu wdrożysz u siebie niezbędne rozwiązania   
  • poznasz zasady przechowywania wydruków w pojeździe i w firmie, co może uchronić cię od wysokich kar
  • dowiesz się co zrobić w sytuacji pomyłki w obsłudze tachografu – brak zaznaczenia symbolu kraju rozpoczęcia lub zakończenia pracy, błędne przełączenie selektora tachografu, bark wpisu manualnego, dzięki czemu będziesz wiedział czy z pomyłki w obsłudze tachografu również można jakoś wybrnąć 
  • unikniesz błędów w sporządzaniu opisów na wydrukach, co pozwoli ci lepiej przygotować się do kontroli
  • poznasz wytyczne Komisji Europejskiej w sprawie pojazdów na parkingach, terminalach i w miejscach załadunków/rozładunków, dzięki czemu będziesz wiedział jak prawidłowo postąpić w sytuacji konieczności podjazdu i przerwania odpoczynku.
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x