Rumuńska organizacja przewoźników apelowała do tamtejszych władz o odroczenie sankcji w związku z brakiem dostępności aplikacji GPS koniecznej do korzystania z systemu monitorowania przewozów. Ministerstwo finansów zgodziło się na nienakładanie kar za niekorzystanie z aplikacji do 1 września 2024 r. Okres ten ma pozwolić przewoźnikom na zapoznanie się ze sposobem jej działania.
Przeczytaj także:
System RO e-Transport, którego zadaniem jest monitorowanie przewozów na terenie Rumunii działa już od stycznia 2023 r. Dotychczas jednak obowiązywało zawieszenie nakładania grzywien za brak zastosowania się do obowiązujących przepisów. Od 1 lipca 2024 r. ten stan ma się zmienić i rumuńskie służby kontrolne będą wystawiały grzywny.
Nowy system kontroli e-Sigiliu (e-plomba) nie zastąpi dotychczasowego Ro e-Transport, będą natomiast funkcjonowały one równolegle. e-Sigiliu będzie bazował na inteligentnych plombach, które pozwolą śledzić ruch towarów na drodze poprzez aplikację komputerową. Za uszkodzenie e-plomby kierowcy będą grozić kary grzywny w wysokości do 50.000 zł.
Dzisiaj i jutro 25-26.07.2023, w godzinach 10:00-20:00 wprowadzone zostały ograniczenia ruchu dla pojazdów o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t na odcinkach dróg krajowych, dróg ekspresowych i autostrad w powiatach: Teleorman, Dambovita, Arges, Prahova, Giurgiu, Ilfov, Olt, Dolj, Mehedinti, Gorj, Valcea, Arad, Timis, Caras-Severin, Bacau, Vaslui Vrancea, Galati, Buzău, Brăila, Constanța, Tulcza, Ialomița i Calarasi.
Dobiegł końca okres przejściowy w Rumunii, podczas którego służby kontrolne nie nakładały kar za niedopełnienie obowiązków związanych z monitorowaniem towarów. Jeśli nie masz kodu ITU, powinieneś odmówić przewozu.
Obowiązki w zakresie monitorowania towarów w Rumunii weszły w życie już w 2022 r. Na ten rok zostało przesunięte rozpoczęcie karania za stwierdzenie naruszeń powstałych w związku z monitorowaniem towarów. Sprawdź listę towarów monitorowanych i wysokość kar.
Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów o monitorowaniu przewozów towarów wrażliwych w Rumunii będą nakładane dopiero od 1 stycznia 2023 roku. Rumuński rząd ponownie przesunął wprowadzenie sankcji.
Do 30 września br. przewoźnicy nie będą karani za nieprzestrzeganie nowych przepisów o systemie monitorowania przewozu towarów wrażliwych w Rumunii. Kary zaczną być nakładane dopiero od października.
Przedstawione pytanie jest dosyć ogólne, jednakże - druga gaśnica nie jest wymagana, ale jednocześnie w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych taki obowiązek może być aktualny. W odniesieniu do oznaczeń na naczepie dotyczących ograniczeń prędkości, to do tej pory nie spotkałem się z obostrzeniami na tym tle.
Z artykułu dowiesz się:
Jakie są dodatkowe obowiązki przy transportach do Bułgarii i Rumunii,
O adresach e-mail inspekcji transportu drogowego w Rumunii oraz Bułgarii - na które można wysyłać zapytania.
Czy w transportach do Bułgarii i Rumunii kierowca powinien spełniać jakieś dodatkowe wymagania, np. mieć drugą gaśnicę czy komplet naklejek z ograniczeniami prędkości na przyczepie, itp.?
Jeśli jeździsz do Rumunii, możesz się ubiegać o zwrot części akcyzy. Rząd rumuński umożliwił zwrot przewoźnikom międzynarodowym z krajów Unii Europejskiej części akcyzy zawartej w cenie paliwa zaatakowanego w Rumunii.
W Rumunii uruchomiono zintegrowaną bazę danych dłużników wobec Skarbu Państwa. Obejmuje ona także kierowców, którzy nie zapłacili mandatu. Mogą oni zostać zmuszeni do jego zapłacenia.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »