W trakcie kontroli drogowej przeprowadzonej przez ITD stwierdzono brak przeglądu technicznego samochodu ciężarowego i naczepy. Kontrolowany przewoźnik jest w swojej firmie jednocześnie przedsiębiorcą i zarządzającym transportem. Wobec kogo zatem w trakcie postępowania administracyjnego zostaną wyciągnięte konsekwencje? Czy przewoźnik będzie odpowiadał za naruszenie jako zarządzający czy jako przedsiębiorca? Brak przeglądu technicznego to najpoważniejsze naruszenie (NN). Czy już po jednym takim stwierdzonym naruszeniu automatycznie odbędzie się procedura badania dobrej reputacji? Jakie możliwości obrony przed jej utratą posiada przewoźnik i co zrobić w sytuacji, gdy organ kontrolny jednak uzna, iż nastąpiła utrata dobrej reputacji?
Przeczytaj także:
Ministerstwo Cyfryzacji podjęło decyzję o rozbudowie funkcjonalności aplikacji mObywatel. Wzbogacono ją o dostęp do bardzo popularnej usługi „Historia pojazdu”, z której miesięcznie korzysta około 30 mln użytkowników. Uwaga: logując się przez aplikację mObywatel – nie trzeba podawać daty pierwszej rejestracji auta!
Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt nowelizacji przepisów o badaniach technicznych pojazdów. Zmieni się nazewnictwo usterek, a badanie hamulców diagnosta będzie musiał wykonać organoleptycznie. Zmiany mają wejść w życie 27 września br.
Nałożenie decyzji za brak przeglądu technicznego, jest naruszeniem zakwalifikowanym do grupy najpoważniejszych naruszeń (NN). Oznacza to konieczność wszczęcia przez organ licencyjny oceny dobrej reputacji nawet w przypadku stwierdzenia tylko jednego takiego naruszenia.
Ocena dobrej reputacji odnosi się wyłącznie do przedsiębiorców posiadających uprawnienia do wykonywania transportu drogowego oraz zarządzających transportem.
Nie dotyczy ona natomiast firm wykonujących przewozy na potrzeby własne na podstawie zaświadczenia na wykonywanie niezarobkowego przewozu drogowego.
Z artykułu dowiesz się - kiedy nastąpi przedawnienie kary za brak przeglądu technicznego w naczepie.
Rada Ministrów planuje wprowadzenie obowiązku fotografowania przez diagnostów badanych samochodów. Ma to gwarantować, że pojazd faktycznie pojawił się na przeglądzie. Planowane są też inne zmiany dyscyplinujące diagnostów.
Czy usługa stacji diagnostycznej - przegląd samochodu powinna być ewidencjonowana od 2020 roku na kasie fiskalnej online?
Sejm odrzucił poselski projekt ustawy nowelizującej kodeks wykroczeń i prawa o ruchu drogowym podczas pierwszego czytania. Nowelizacja sprowadzała się do wprowadzenia kar za usunięcie filtra cząstek stałych (DPF). Karę w wysokości 5 tys. zł mieli płacić użytkownicy pojazdu z wyciętym filtrem, a także osoby, które trudniły się wycinaniem takich filtrów.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »