Filtruj treść
Filtruj

odpowiedzialność materialna pracowników

Odpowiedzialność za uszkodzony towar

Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzony towar

Podczas załadunku towar był szczelnie zabezpieczony folią typu stretch,  co uniemożliwiło sprawdzenie faktycznego stanu przesyłki. Na miejscu rozładunku okazało się, że z powodu braku wózka widłowego, towar został rozładowany ręcznie. Po otwarciu przesyłki okazało się, że przewożone drzwi mają uszkodzoną szklaną szybę. W dokumencie CMR nie ma adnotacji przy załadunku, że drzwi były uszkodzone od samego początku, a więc prawdopodobnie wina leży po naszej, czyli przewoźnika stronie. Firma zlecająca transport wysłała nam notę obciążeniową za powrotny transport wykonany przez inną firmę. Czy w rzeczywistości można wystawić taka notę, jeżeli mimo wszystko odbiorca przyjął ładunek? Ile czasu jest na zgłoszenie dodatkowych kosztów za uszkodzony towar? Czy kierowca podczas załadunku może otwierać towar, żeby sprawdzić stan zawartości? Zaznaczam, że był to transport kabotażowy na terenie Francji, realizowany na podstawie umowy, którą załączam.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x