x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
nadgodziny
nadgodziny
Doba pracownicza i nadgodziny w zadaniowym czasie pracy kierowcy
Pytanie:
Moje pytanie dotyczy czasu pracy kierowców. Stosuję do moich kierowców, zatrudnionych w transporcie drogowym, system zadaniowy. Czy w przypadku kierowcy, który rozpoczyna pracę codziennie o różnych godzinach, muszę naliczać dodatki za rozpoczynanie pracy dwa razy w tej samej dobie? Zadania są ustalone na okresy 1-dniowe, czasem miesięczne, a bywa też, że na cały okres rozliczeniowy (3 miesiące).
Kierowca, według własnego uznania, czasem pracuje przez 13 godzin dziennie, to znów przez 3. Czy w tej sytuacji muszę naliczać dodatki nadgodzinowe za przekroczenie normy dziennej 8 godzin, czy dopiero po zrealizowaniu całego zadania, np. po miesiącu, przeliczyć wymiar całego zadania łącznie?
Łukasz Prasołek
22 marca 2011 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Nieprzepracowane przez kierowcę godziny a wynagrodzenie
Pytanie:
Kierowca pracuje w systemie podstawowym. Jego tachograf wykazuje, że przez miesiąc (20 dni roboczych) przepracował po 5 godzin w każdym dniu roboczym, czyli w sumie 100 godzin „czystej” pracy. Do wynagrodzenia zaliczamy te 5 godzin + 3 godziny przestoju, tak aby każdy dzień był zaliczony jako 8 godzin do wynagrodzenia. Czy do wzoru na średniotygodniową normę czasu pracy powinniśmy wziąć liczbę godzin czystej pracy (5 godzin dziennie) czy pracy razem z przestojem (8 godzin)?
Co będzie, w przypadku gdy kierowca przepracuje dodatkowo 4 godziny w jedną z sobót i nie zostanie ona oddana jako dzień wolny? Czy będziemy mieli do czynienia z przekroczeniem normy średniotygodniowej o 4 godziny? A może powinniśmy uwzględnić do wzoru tylko czas pracy (5 godzin) i wówczas przekroczenie nie wystąpi, będzie tylko naruszona zasada 5-dniowego tygodnia pracy?
Łukasz Prasołek
23 grudnia 2010 r.
Wynagrodzenia
Dodatek za nadgodziny dla kierowcy - kiedy go wypłacać
Pytanie:
Kierowca jest zatrudniony w podstawowym systemie czasu pracy, w 3-miesięcznym okresie rozliczeniowym. Czy mogę mu wypłacić dodatek za nadgodziny wynikające z przekroczeń dobowych dopiero na koniec okresu rozliczeniowego? Byłoby to dla mnie bardzo korzystne, ponieważ często zdarza się, że pod koniec okresu rozliczeniowego pojawia się możliwość udzielenia całych dni wolnych w zamian za nadgodziny dobowe powstałe na początku okresu rozliczeniowego.
Karol Lankamer
26 lipca 2010 r.
Wynagrodzenia
Wniosek o czas wolny 1:1 za pracę w tzw. szóstym dniu - czy może być na stałe
Pytanie:
Czy pracodawca może przyjąć od kierowcy wniosek, w którym ten zwraca się o udzielanie mu dnia wolnego za pracę w dzień ustawowo wolny od pracy wynikający z przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy, zawsze w stosunku 1:1? Chodzi o taki wniosek, w którym nie wskazano by konkretnego dnia. Nie ukrywam, że taki wniosek byłby dla nas dość wygodny.
Beata Naróg
27 kwietnia 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
3610
3651
3647
3143
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x