Berlin otrzymał od KE 19 maja 2015 r. wezwanie do usunięcia uchybienia spowodowanego wprowadzeniem ustawy MiLoG, jednak tylko w zakresie tranzytu. Od tego czasu Niemcy mają 2 miesiące na odpowiedź.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że Niemcy bronią swoich regulacji. Wskazują, że przepisy o stawce minimalnej nie naruszają prawa unijnego ani w odniesieniu do tranzytu, ani kabotażu.
Przewoźnicy zaskarżyli niemieckie przepisy o stawce minimalnej do tamtejszego Trybunału Konstytucyjnego.
Komisja Europejska przyznała Niemcom 40 dni więcej na wyjaśnienie wprowadzenia płacy minimalnej. Zanim KE wyda stanowisko w tej sprawie, polscy przewoźnicy nadal muszą płacić kierowcom 8,50 euro za godzinę.
Z dniem 1 stycznia 2015 r. w Niemczech weszła w życie ustawa o płacy minimalnej. Nowe przepisy ustanawiające minimalną stawkę godzinową na poziomie nie mniejszym niż 8,50 euro budzą zrozumiałe zastrzeżenia polskiej branży transportowej.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »