x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
materiały niebezpieczne
materiały niebezpieczne
Czy z powodu pandemii można używać cysterny ADR z nieważnymi badaniami?
Pytanie:
Używam cysterny do przewozów ADR. Wkrótce kończą się jej badania techniczne. Czy nadal będę mógł jej używać?
Adam Janus
24 kwietnia 2020 r.
Licencja na busy do 3,5 t
Rozwożenie butli z gazem a dokument przewozowy
Pytanie:
Kierowca rozwozi polonezem truckiem butle z propanem-butanem od mieszkania do mieszkania w małej miejscowości. Mimo że przewóz odbywa się na podstawie wyłączenia 1.1.3.6 dokument przewozowy jest konieczny. Dziennie kierowca odwiedza ok. 30 rodzin. Teoretycznie każda z nich jest odbiorcą w świetle przepisów ADR i powinna zostać wpisana do dokumentu przewozowego. Terminu „sprzedaż obwoźna" na razie w Polsce w dokumencie używać nie wolno. Czy jest jakiś sposób, aby to ominąć?
Karolina Płaczek
17 listopada 2010 r.
Problemy z ładunkami
Cysterna ascenizacyjna - dokument przewozowy, gdy nadawców jest wielu
Pytanie:
Firma zajmuje się skupem oleju przepracowanego. Jest on klasyfikowany jako UN1268. Cysterna ascenizacyjna (oczywiście dopuszczona do przewozu towarów niebezpiecznych) jeździ do małych warsztatów samochodowych, od których odbiera przepracowany olej. W dokumencie przewozowym wpisujemy jako nadawcę i odbiorcę użytkownika cysterny. Trudno przecież traktować mały warsztat Kowalskiego lub Malinowskiego, od których odebrano po 100 l oleju, jako nadawców mogących udzielić ważnych informacji w przypadku nieszczęśliwego zdarzenia podczas przewozu. Czy kontrolujący inspektor może zakwestionować taki zapis w dokumencie?
Karolina Płaczek
16 listopada 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przewóz ADR - ABS kategorii 1 i kategorii A
Pytanie:
Jaka jest różnica pomiędzy ABS kategorii 1 i kategorii A, o których mowa w świadectwie dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych?
Piotr Kowalski
2 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Dokument przewozowy dla pustej cysterny - kwestia nadawcy i odbiorcy
Pytanie:
Czy w dokumencie przewozowym wystawionym na przejazd próżnej nieoczyszczonej cysterny musi być podany nadawca i odbiorca? Jeżeli tak, to czy można wpisać jako nadawcę i odbiorcę jej użytkownika?
Piotr Kowalski
18 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Kara za brak właściwego opakowania w przewozie ADR
Pytanie:
Załącznik do ustawy o transporcie drogowym przewiduje: Lp. 6.4.1. Wykonywanie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych bez wymaganego opakowania, w niewłaściwym opakowaniu lub w opakowaniu niespełniającym wymagań umowy ADR - 3.000. Czy kara 3.000 zł nakładana jest za każde opakowanie niespełniające wymagań ADR znajdujące się w jednostce transportowej?
Piotr Kowalski
17 sierpnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Co powinna zawierać pisemna instrukcja dla kierowcy dotycząca przewozu materiałów niebezpiecznych?
Pytanie:
Organizujemy wykonanie przewozu drogowego materiałów niebezpiecznych. Wiem, że przy takim przewozie potrzebna jest instrukcja związana z przewożonym towarem. Proszę o informacje co dokładnie powinna zawierać i kto jest odpowiedzialny za jej przygotowanie?
Joanna Wegner
6 kwietnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Kto powinien zapłacić za szkolenie ADR?
Pytanie:
Czy pracodawca kierujący pracownika na szkolenie ADR jest zobowiązany do pokrywania kosztów tego szkolenia? Jeśli tak, to czy dotyczy to także kosztów dojazdu?
Beata Naróg
17 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Kto ponosi koszty kursów dokształcających na przewóz materiałów niebezpiecznych?
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową. Ze względu na niskie obroty chcemy rozszerzyć naszą działalność o transport materiałów niebezpiecznych. Proszę o informacje czy kierowcy sami powinni opłacić sobie kurs skoro zyskują uprawienie? Czy też ja jako pracodawca powinienem pokryć cenę kursów?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Wymagania jakie musi spełniać kierowca aby przewozić materiały niebezpieczne
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową i zastanawiam się nad poszerzyć swojej oferty o przewóz materiałów niebezpiecznych. Proszę o wyjaśnienie, czy każdy kierowca może przewozić takie materiały, czy trzeba mieć w tym specjalne przeszkolenie? Jeśli tak, to jak je pozyskać?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Zezwolenia na przewozy szczególne
9630
3379
3376
3367
5339
3364
3353
3334
3331
3525
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x