Tachograf jest podstawowym urządzeniem do rejestracji aktywności kierowcy i pojazdu. Na szkoleniu wyjaśniamy: jak go kontrolują inspektorzy, co sprawdzają, na co zwracają uwagę, a co zobaczą mimo, że kierowcy może się wydawać, że inspektor tego nie jest w stanie skontrolować. Powiemy także ile trwa kontrola na drodze i czym się kończy, co trzeba podpisać i jakie to może mieć skutki dla firmy. Podpowiemy co zrobić w sytuacji, gdy kierowca przyjeżdża do bazy i mówi, że miał kontrolę i zapłacił mandat - czego w takiej sytuacji mogą się spodziewać szef i zarządzający transportem. Podpowiemy także na co firma powinna zwrócić uwagę, gdzie są błędy w obsłudze ze strony kierowcy, ale też ze strony firmy i zarządzającego transportem. Wskażemy także na zmiany w tachografach, które wejdą w życie już niebawem oraz jaki wpływ miał na to pakiet mobilności.
Korzyści
- poznasz najważniejsze przepisy dotyczące stosowania tachografów
- dowiesz się jak wygląda kontrola tachografu i jakie niesie za sobą konsekwencje
- unikniesz błędów w codziennej pracy, dzięki czemu twoja praca będzie bezpieczniejsza i łatwiejsza w planowaniu
- będziesz wiedział jak się zachować w sytuacji awarii tachografu
- dowiesz się gdzie i dlaczego powstają błędy oraz kto za nie odpowiada
- poznasz zmiany w zakresie tachografów, do których już dzisiaj musisz się przygotować
Adresaci szkolenia:
- kierowcy
- właściciele firm przewozowych – transport i przewozy na potrzeby własne
- kadra zarządzająca transportem drogowym
- dyspozytorzy, planiści, specjaliści ds. kadr w transporcie drogowym
Program szkolenia:
- rodzaje urządzeń rejestrujących
- kto i kiedy musi używać tachografu?
- kontrola zapisu aktywności pojazdu i kierowcy
- sytuacje awaryjne – uszkodzenie tachografu
- sczytywanie danych
- najczęstsze błędy w obsłudze tachografu
- odpowiedzialność za naruszenia z obsługi urządzeń kontrolno – pomiarowych
- zmiany w zakresie tachografów – pakiet mobilności
Prowadzący szkolenie:
Adam Gorgol - prawnik, pracownik służb kontrolnych transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem, doradca DGSA w przewozie towarów niebezpiecznych (ADR), ekspert z problematyki transportu drogowego, w tym czasu pracy kierowców. Doświadczony szkoleniowiec kierowców, kadry zarządzającej firm i funkcjonariuszy różnych organów kontrolnych transportu drogowego. Autor licznych publikacji dotyczącej tematyki transportowej, w szczególności obejmującej problematykę tachografów i czasu pracy kierowców.