x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
kontrola biletów
kontrola biletów
Błędy w wezwaniu do zapłaty za brak biletu
Pytanie:
Za brak biletu podczas
kontroli biletów
w autobusie
komunikacji miejskiej
kontroler wystawił
wezwanie do zapłaty
. Nie zostało wypisane poprawnie - kontroler nie napisał, a zaznaczył tylko, za co pasażer dostał to wezwanie, źle wpisał nazwisko, godzinę sprawdzania biletów (pomylił się o ok. 20 minut), przystanek, na którym spisano pasażera, przyczynę nałożenia kary (na kwitku dla pasażera jest napisane: „Przekroczony czas”, a na części dla kontrolera: „Zaniżona opłata”). Czy takie
wezwanie do zapłaty
powinno być anulowane?
Piotr Kowalski
22 lutego 2011 r.
Problemy z ładunkami
Podpisanie wezwania do zapłaty za brak biletu przez osobę nieletnią
Pytanie:
Czy niepełnoletni pasażerowie, którzy nie mają biletu, muszą podczas
kontroli biletów
podpisywać
wezwanie do zapłaty
? Czy powinny to robić osoby prawnie za nie odpowiedzialne?
Piotr Kowalski
18 lutego 2011 r.
Problemy z ładunkami
Żądanie dowodu osobistego podczas kontroli biletów w autobusie
Pytanie:
Czy kontroler podczas
kontroli biletów
ma prawo zażądać od pasażera
autobusu komunikacji miejskiej
, żeby ten przekazał mu dowód osobisty do ręki, tak by rewizor mógł wystawić wezwanie do zapłaty?
Piotr Kowalski
17 lutego 2011 r.
Problemy z ładunkami
Kontrola biletów w autobusach - jak ją przeprowadzać
Pytanie:
Czy istnieje regulacja prawna (ustawowa) określająca, jak ma być przeprowadzona
kontrola biletów
w autobusach
komunikacji miejskiej
?
Piotr Kowalski
16 lutego 2011 r.
Problemy z ładunkami
Zamknięte drzwi autobusu podczas kontroli biletów na przystanku
Pytanie:
Czy jest to zgodne z prawem, że kierowca podczas kontroli biletów nie otwiera drzwi, nawet gdy autobus jest na przystanku, a pasażerowie wsiadają i wysiadają? Pasażerowie wówczas opuszczają pojazd przednimi drzwiami. Takie sytuacje zdarzają się w MZK Żywiec nagminnie i jest to stosowane przez kierowców na polecenie rewizorów kontrolujących w MZK Żywiec.
Piotr Kowalski
18 stycznia 2011 r.
Problemy z ładunkami
Blokowanie kasowników na czas kontroli biletów
Pytanie:
Czy jest to zgodne z prawem, że kierowca podczas kontroli biletów blokuje kasowniki na polecenie rewizora?
Piotr Kowalski
7 stycznia 2011 r.
Problemy z ładunkami
Kierowca autobusu sprawdzający bilety - czy musi mieć identyfikator
Pytanie:
Zostałem skontrolowany przez kontrolera w autobusie MZK Żywiec. Okazałem mu bilet za 1,80 zł. Wyjaśniłem, że wiem, iż mam bilet o nie takiej wartości, jak powinienem (za 2,40 zł) i dyskretnie poprosiłem go, by mi nie wystawiał mandatu. Po czym gdy zebrałem się do wysiadania na przystanku (z małym dzieckiem), kierowca nakazał mi ponownie okazać bilet. Nie miał identyfikatora, który potwierdzałby, że jest to osoba upoważniona do kontroli, nie posiadał także wezwań do zapłaty do wystawiania. Poprosiłem go o okazanie mi identyfikatora, zgodnie z par. 22 regulaminu przewozu osób i bagaży. Na co kierowca odpowiedział, że nic mi nie pokaże i że on jest tu najważniejszy.
Pytania:
1. Czy kierowca powinien mieć identyfikator, by móc kontrolować?
2. Czy kierowca musi posiadać wezwania do zapłaty za przejazd bez ważnego biletu?
3. Czy regulamin przewoźnika oraz to, że w obowiązkach kierowcy zapisano, iż jest osobą upoważnioną do kontroli biletów, zwalnia go z obowiązku posiadania identyfikatora?
Napisałem w tej sprawie do Prezesa MZK Żywiec i dostałem odpowiedź, że kierowca nie musi mieć identyfikatora, gdy chce podczas pracy sprawdzić bilety pasażerów. Ma obowiązek go posiadać, tylko jeśli sprawdza bilety poza godzinami pracy.
Piotr Kowalski
10 grudnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
3031
3030
3314
3313
3386
3309
3308
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x