Analizując rynek pracy nie sposób nie zauważyć, iż w ostatnim czasie, w branży transportowej, przedsiębiorcy borykają się z brakami kadrowymi, głównie w zakresie kierowców zawodowych. Niestety ilość wakatów, jak również brak obywateli Polski, którzy posiadaliby odpowiednie kwalifikacje zmusza przedsiębiorców do zatrudniania kierowców zawodowych, będących obywatelami innych krajów. W ostatnim czasie, coraz częściej polscy przedsiębiorcy zatrudniają nie tylko obywateli państw sąsiadujących z Rzeczpospolitą Polską, ale również pochodzących z odległych krajów. W niniejszym artykule rozważona zostanie procedura zatrudnienia, przez polskich przedsiębiorców, kierowców zawodowych pochodzących z Kazachstanu, a więc państwa, nie będącego członkiem Unii Europejskiej.
W pierwszej kolejności wskazać należy, iż polscy przedsiębiorcy chcący dokonać zatrudnienia kierowcy zawodowego, będącego obywatelem Kazachstanu mają możliwość przeprowadzenia tej procedury samodzielnie, bądź poprzez zlecenie to kancelarii prawnej lub poprzez skorzystanie z pomocy agencji pracy.
Zalety skorzystania z agencji pracy
Niewątpliwie najprostszym rozwiązaniem będzie dla polskiego przedsiębiorcy skorzystanie z usług agencji pracy, albowiem przejmie ona większość obowiązków, które spoczywają na przedsiębiorcy. Minusem takiego rozwiązania mogą się okazać koszty, które przedsiębiorca będzie musiał uiścić
w związku z nawiązaniem takiej współpracy.
W przypadku podjęcia decyzji przez przedsiębiorcę o samodzielnym przeprowadzeniu procedury w zakresie zatrudnienia kierowcy zawodowego z Kazachstanu, poniżej omówione zostaną czynności, jakie należy podjąć, aby zatrudnienie to było w pełni legalne i zgodne z polskimi przepisami prawa. Podejmując decyzję o samodzielnym przeprowadzeniu procedury zatrudnienia przedsiębiorca musi uzbroić się w cierpliwość i mieć świadomość, iż jest ona długotrwała i czasochłonna.
Przeczytaj także:
Procedura zatrudnienia kierowcy z Białorusi
W jakiej formie zagraniczne firmy transportowe mogą prowadzić działalność na terenie polski?