Każdy przewoźnik musi liczyć się z możliwością utraty przewożonego towaru. Nawet zachowanie należytej staranności nie gwarantuje w stu procentach, że ładunek nie zostanie np. ukradziony. Jak się bronić w takiej sytuacji?
Chodzi o nakładanie kary pieniężnej na podstawie przepisów u.t.d. oraz kary pozbawienia wolności na podstawie przepisów kodeksu karnego za poświadczenie nieprawdy na dokumencie.
Gdy przewoźnik nie okazał danych z tachografu cyfrowego, ponieważ ich nie wczytał, powinien zostać ukarany tylko za naruszenie obowiązku wczytania danych, a nie także za ich nieokazanie. Tak orzekł WSA w Gliwicach.
Komenda Główna Policji pracuje nad tym, żeby radiowozy policyjne były wyposażone w terminale płatnicze. Chce zaoszczędzić czas funkcjonariuszy oraz paliwo.
Jeśli zarządzający transportem zlecił kierowcy wykonanie badania tachografu, powinien później to sprawdzić. W przeciwnym razie nie uniknie kary za nieposłuszeństwo kierowcy. Tak orzekł sąd w Kielcach.
Pasażerowie niepełnosprawni lub o ograniczonej sprawności ruchowej będą mieli prawo wnieść skargę na przewoźników autobusów i autokarów, jeśli ci naruszą ich prawa.
ITD nie może wykorzystać protokołu z przesłuchania zarządzającego transportem podejrzanego o popełnienie wykroczenia do ukarania przedsiębiorcy w odrębnym postępowaniu. Tak wynika z wyroku lubelskiego sądu.
GITD wszczyna zawieszone postępowania w sprawie nieopłacenia e-myta. Inspekcja chce zdążyć z rozpoznaniem spraw i nałożyć jak najwięcej kar na kierowców, zanim zmienią się przepisy ustawy o drogach publicznych.
Gdy nagle zachoruje kierowca pracujący na postawie umowy o pracę i zastąpi go zleceniobiorca przy wykonywaniu przewozu na potrzeby własne, ITD nie będzie mogła nałożyć kary. Taki wyrok wydał NSA.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »