W unijnym rozporządzeniu w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) zawarto szczegółowe cele jakie mają być realizowane w krajach UE w najbliższych latach. Zestawiając wartości określone dla Polski, z tym co faktycznie udało się wdrożyć w ramach rozbudowy infrastruktury, widać że nasz kraj, jest bardzo daleki od realizacji zobowiązań wynikających z rozporządzenia. W Polsce na sieci TEN-T funkcjonują tylko 2 stacje ładowania elektrycznych pojazdów ciężkich.
Przeczytaj także:
UE przyjęła rozporządzenie o infrastrukturze paliw alternatywnych. Zakłada ono zainstalowanie stacji ładowania dla elektrycznych ciężarówek co 100 km wzdłuż najważniejszych unijnych korytarzy transportowych. Proces budowy ma zakończyć się do 2030 r.
Komisja Europejska przedstawiła propozycje dotyczące zakończenia sprzedaży samochodów ciężarowych i autobusów z silnikami spalinowymi. Wynikają one z nowych norm emisji CO2. Spalinowe autobusy miejskie będą eliminowane ze sprzedaży po 2030 r. a ciężarówki po 2040 r.
Zgodnie z tymi propozycjami średni poziom emisji CO2 z nowych pojazdów ciężarowych ma być stopniowo zmniejszany, tak aby do roku 2040 poziom ten został obniżony o 90% w porównaniu do lat 2019/2020.
Pisaliśmy o tym:
Z artykułu dowiesz się:
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »